webForumDet fria alternativet

Automatiskt logga in på sida

.NET

6 svar · 278 visningar · startad av Gein

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg
Frågan#1

Hur lätt/svårt är det att få ett program att automatiskt logga in på en sida och utföra något. Då menar jag en sida som har ett login-system. Säg att jag vill in på mitt lunarkonto, jag skickar ju POST's och så för att identifiera mej, men hur upprätthåller jag sessionen? Krävs det något speciellt?

Medlem sedan aug. 2002560 inlägg

Skulle också vilja veta om det finns något liknande! :)

Följande verkar funka, är det så man ska göra?

Jag begär sidan där jag loggar in och får då en session-cookie av servern (en sträng). Den spar jag och skickar med när jag loggar in. Sedan fortsätter jag att skicka med den sålänge jag ska utföra något inom systemet. Är detta korrekt? Verkar funka bra än så länge iaf.

Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

Gein skrev:

Är detta korrekt?

Visst. Bara det funkar så ..

Kodar du på socket-nivå? Tex med MSWinsock.
Dom gånger jag gjort nåt liknande så har jag först surfat med den vanliga browsern och loggat nätversktrafiken med nån sniffer. Därefter har jag försökt "härma" den konversationen i kod.

Det blir trots allt en del bök med strängfunktioner och rätt content-length och så, men får man bara rätt på allt så funkar det ju.

japp, använder winsock:en. Använde precis din teknik. Sniffade min webbläsare och härmade den. Då kör jag på det här!

Måste man ha rätt content-length? Måste jag ens skicka med den?

Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

Gein skrev:

Måste man ha rätt content-length? Måste jag ens skicka med den?

Eh, ja .. Jag trodde det iaf. Men det beror nog på hur "liberal" webservern är. Funkar det utan i ditt fall så kör på det. Annars handlar det mest om att anropa len på det man tänker POSTa och skicka med det tillbaks.

nope, jag skickar inte med det. Men man kanske skulle fixa det iaf. Är inte speciellt jobbigt.

285 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
133 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
149 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)