Hej! Försöker göra paging på en datagrid. Har lyckats med det förut men nu verkar det inte fungera. Jag har :
<ASP:DataGrid id="MyDataGrid" runat="server" Width="700px" BackColor="#CCCCFF" BorderColor="Black" ShowFooter="True" CellPadding="3" Font-Name="Verdana" Font-Size="8pt" HeaderStyle-BackColor="#aaaadd" EnableViewState="False" AutoGenerateColumns="False" Font-Names="Verdana" GridLines="None" PageSize="2" AllowPaging="True" OnPageIndexChanged="MyDataGrid_PageIndexChanged">
och
public void MyDataGrid_PageIndexChanged(object source, System.Web.UI.WebControls.DataGridPageChangedEventArgs e)
{
MyDataGrid.CurrentPageIndex=e.NewPageIndex;
MyDataGrid.EditItemIndex=-1;
BindGrid();
}
samt
private void InitializeComponent()
{
this.MyDataGrid.PageIndexChanged += new System.Web.UI.WebControls.DataGridPageChangedEventHandler (this.MyDataGrid_PageIndexChanged);
this.Load += new System.EventHandler(this.Page_Load);
}
Problemet är att MyDataGrid_PageIndexChanged aldrig körs! (jag har satt break-point)
Först tänkte jag att det var buggenBUG: Imperatively Wired Control Event Does Not Fire in Visual C# .NET Web Application som jag råkat ut för tidigare, men nu har jag ju lagt in allt fint i html-mode i VS.NET.
Nån som har en aning? Har jag bara hjärnsläpp nånstans kanske?