webForumDet fria alternativet

paging, problem med events

3 svar · 184 visningar · startad av ptype

ptypeMedlem sedan juni 2002151 inlägg

Hej! Försöker göra paging på en datagrid. Har lyckats med det förut men nu verkar det inte fungera. Jag har :

<ASP:DataGrid id="MyDataGrid" runat="server" Width="700px" BackColor="#CCCCFF" BorderColor="Black" ShowFooter="True" CellPadding="3" Font-Name="Verdana" Font-Size="8pt" HeaderStyle-BackColor="#aaaadd" EnableViewState="False" AutoGenerateColumns="False" Font-Names="Verdana" GridLines="None" PageSize="2" AllowPaging="True" OnPageIndexChanged="MyDataGrid_PageIndexChanged">

och

public void MyDataGrid_PageIndexChanged(object source, System.Web.UI.WebControls.DataGridPageChangedEventArgs e) 
{
	MyDataGrid.CurrentPageIndex=e.NewPageIndex;
	MyDataGrid.EditItemIndex=-1;
	BindGrid();
}

samt

private void InitializeComponent()
{	
   this.MyDataGrid.PageIndexChanged += new  System.Web.UI.WebControls.DataGridPageChangedEventHandler   (this.MyDataGrid_PageIndexChanged);
this.Load += new System.EventHandler(this.Page_Load);
}

Problemet är att MyDataGrid_PageIndexChanged aldrig körs! (jag har satt break-point)

Först tänkte jag att det var buggenBUG: Imperatively Wired Control Event Does Not Fire in Visual C# .NET Web Application som jag råkat ut för tidigare, men nu har jag ju lagt in allt fint i html-mode i VS.NET.

Nån som har en aning? Har jag bara hjärnsläpp nånstans kanske?

kristofferMedlem sedan juni 20001 257 inlägg

Du kan börja med att ta bort EnableViewState="False".

ptypeMedlem sedan juni 2002151 inlägg

yes! nu funkar det! =) tack krille

kristofferMedlem sedan juni 20001 257 inlägg

Hehe. Lugnt. :)

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.cf67ef55
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)