webForumDet fria alternativet

TagPrefix'ar visable true/false.

7 svar · 210 visningar · startad av Nson

NsonMedlem sedan juni 2001145 inlägg

En fundering, om jag har en sida som jag vill bygga upp olika med request.queryString som väljare. Hur tusan gör man då.

Usercontrolen har ju en behavior som heter Visable, den borde man ju kunna jobba med, man jag vet inte riktigt var jag skall sätta parametrar på den... Nån som har tips ?

renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg

Visible="true"
Visible="false"

vad menar du med QueryString som väljare?

PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg

kanske webforum.aspx?user=admin
= visa admincontrolen

webforum.aspx?user=user
= visa usercontrolen

Eller?

Precis P, just så vill jag göra.

O en annan grej, hur skickar man vidare tex QueryString till user controlen ?

Dvs om man har ett värde i aspx filen som skall skickas vidare till ascx filen. Senarium att man skall hämta värde X ur databasen som man får skickat till aspx filen. Detta värde verkar inte automatisk gå att få tag på i ascx filen...

I gammla asp kunde man ju typ

if request.QueryString("värde") = "admin" then
include("filen.aspx?id=" & request.QueryString)
end if

Men icke sa nicke i asp.net ;)

renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg

Du kan hämta Request.QueryString("") i en UserControl också.

Sedan ett tips om du är ny med .NET, tänk inte för mycket hur du gjorde med gammla ASP, det skillje alldeles för mycket.

kristofferMedlem sedan juni 20001 257 inlägg

Du skulle väl kunna skicka in värdet som en parameter i en funktion i user controllen.

Renholm, var sätter du värdet till Visuble för en user control, jag kan ju sätta en just på user controlen men om jag tex vill ändra denna under gång.

Ex Label ..

En label kan man ju sätta som Label1.Visuble = True under resans gång i koden. Kan man göra samma sak med en user control eller ?

Tanken är att jag vill bygga en sida som med hjälp av vilken quarystring som den anropas med visar vissa user control's.

/mvh Nson

NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg

Javisst, du har ju antagligen ett ID på din usercontrol... du gör sedan på samma sätt, usercontrol.Visible=bool;

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)