webForumDet fria alternativet

Bra bok?

7 svar · 252 visningar · startad av Josef

JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg

Någon som har några bra tips på böcker när man har kommit en bit på väg?

icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg

Testa att söka lite i forumet efter bok* eller böcker :)
jag personligen tycker böcker från WROX är suveräna, men det är ju olika för person till person.

mvh icaaq

NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg

Huvudboken i kursen "Development and Implementing Web Applications width MS c# and MS Visual Studio.NET 70-315" (boken har samma namn) är en bra basbok som innehåller en del matnyttigt även om man har kommit igång!

icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg

ISBN på den??

PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg

laddade ner några syngress böcker för ett tag sen(bara för att se om de var bra innan köp) och de verkar bra

NETwork skrev:

Huvudboken i kursen "Development and Implementing Web Applications width MS c# and MS Visual Studio.NET 70-315" (boken har samma namn) är en bra basbok som innehåller en del matnyttigt även om man har kommit igång!

Det verkar som en rätt tung bok... Har du något ungefärligt pris?

NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg

Jag har så dålig koll på marknaden för böcker så jag vågar inte säga ett pris men den tillhör nog inte de billigare böckerna. Här kan du läsa mer om boken:

http://www.microsoft.com/mspress/books/5773.asp
ISBN: 0-7356-1926-3

Motsvarande bok finns även för den som programmerar i vb.

Det är möjligt att det finns bättre böcker, men jag tycker ändå att den går igenom .net på ett bra sätt. Det är inte så mycket snabba kodexempel, inte så mycket asp.net heller... boken ger däremot en mycket bra basförståelse för plattformen och .net-filosofin, implementation, debugging, säkerhet osv. Observera, det är en basbok som sagt, _inte_ en bok om man snabbt vill lära sig c# eller använda asp.net-kontroller, då finns det bättre böcker!

Ok. Tack så mycket. :)

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)