Finns det nått sätt att sätta en <asp:templatecolumn> med verticalalign=top? Hittar inget som verkar funka!
valign i datagrid?
6 svar · 175 visningar · startad av cyprys
hmm, testa att lägga till cssclass="en class med valign" ?
Hm. Kanske det kanske. Dock så fixade jag det genom att göra en ful HTML-kod däri
skrev en <td valign=top> i <itemtemplate>
Ser ritkigt fult ut men funkar. I IE i alla fall.
Ska kolla lite med ccs. Tycker bara att det borde finnas med i datagrid ändå. Finns ju på t.ex. datatable m.m.
ItemStyle eller AlternatingItemStyle, där finns alla sådana formateringar... sätter du antingen som en egen tagg i din datagrid <itemstyle vertical-align="top"> eller som ett attribut i din datagrid <asp:DataGrid ItemStyle-verticalalign="top">
Nånting sådant, fritt skrivet ur mitt dåliga långtidsminne... :)
oj oj oj vad jag har letat efter den grejen Helt plötsligt föll kronan ner :)
Du kan formatera allt i din datagrid, du har headerstyles, footerstyles osv.... och under dessa finns alla möjliga formateringar. Ett tips bara är att lägga så mycket som möjligt av dina styles i ett stylesheet... alltså att du exempelvis skriver <ItemStyle CssClass="myItemStyleClass"> <HeaderStyle CssClass="myHeaderStyleClass"> osv och använder dem i alla dina datagrids/lists. På så sätt är du säker på att alla dina kontroller på din webb alltid har samma formateringar. Och vill du göra en förändring så gör du det på ett ställe så ändras det överallt!
Yupp. thx. Har faktiskt allt i en css-fil. Det enda jag har skrivit på sidan nån gång är color:red; :) .
Tror nästan att du är lika mycket involverad i den sidan jag håller på med just nu NetWork, med tanke på alla hjälp jag fått av dig :) . Min första sida gjord i .NET, d.v.s en försökskanin.
Få se om du kan knäcka ännu en nöt. Pagerstyle.mode kan ju använda NextPrev el Numericpages. Finns det nått mellanting som kombinerar dessa? Så att man får samma stil som t.ex. google eller många andra sökmotorer för den delen?
msdn skrev:
Use the Mode property to specify which set of pager buttons to use on the DataGrid control. You can specify buttons that link to the next and previous page, or numeric buttons that link directly to a page.
/r hmm. lite offtopic kanske? :l Får starta några nya trådar snart :)