PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg Har denna lilla kod:
<select id="status" runat="server">
<option selected="true">Färdig</option>
<option>Arbetar med</option>
<option>Ej börjat</option>
</select>
men så fort jag växlar mellan till Design-läget så byter den ut koden mot
<option selected=[B]"selected"[/B]>Färdig</option>
</select>
och den fungerar inte i webläsaren! Vad göra :q
ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg Ska det inte vara
<option selected>Färdig</option>
</select>
??
/Viktor
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg Det är väl det senare alternativet som är korrekt? I vilken webläsare funkar det inte?
EkströmMedlem sedan feb. 20022 594 inlägg Det är Viktors kod som är korrekt.
PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg jo det senare fungerade att skriva in! Men om jag sedan byter tillbaka från "design" till HTML så ändrar den till selected="selected"!
Detta gör att jag får felet:
Parser Error Message: selected is not a valid value for Boolean.
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg <option selected="selected"> är korrekt XHTML men om Matrix själv inte kan parsa det den skriver så låter det ju onekligen som en bugg.
renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg kan det inte vara så att det heter selected="true" i "kod" läge och sedan när websidan genereras så blir det rätt HTML format?
PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg vad menar du?
den ändrar ju automatiskt till selected="selected" vilket innebär fel vid kompileringen eller hur?
Du borde det ju vara en bugg?
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg VS.NET ger också ett builderror om man skriver selected="selected". Fast den envisas iaf inte med att byta tillbaka. Snacka om Moment 22! Kan du inte använda en asp:DropDownList istället?
ViktorMedlem sedan aug. 20021 752 inlägg PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg jo vist kan jag använda en asp:ddl men jag vill ju få det att funka!
hmm kanske ska fråga på ap.net forumet... de borde veta!