webForumDet fria alternativet

DataGrid <> hyperlinkcolumn

4 svar · 211 visningar · startad av cyprys

cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg

<asp:hyperlinkcolumn
text="Redigera"
NavigateURL="index.aspx?site=admini&area=insandare&showID="
/>

Såhär ser det ut. Jag har kört DG.databind(). Hur ska jag skriva för att länken ska visa showID vilket ska vara ID-numret från dataset?
Jag testade med att skriva <%# container.DataItem("ID")%> men då ger den felmeddelandet:
BC30676: 'DataBinding' is not an event of 'System.Web.UI.WebControls.HyperLinkColumn'.

Hur få in ID-numret i hyperlinkcolumnen?

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg
<asp:hyperlinkcolumn 
text="Redigera" 
NavigateURL=[red]'<%# "index.aspx?site=admini&area=insandare&showID=" & container.DataItem("ID") %>'[/red]
/>
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Yupp. Det trodde jag också. Verkar som att man inte kan använda databind i en hyperlinkcolumn.. Förstår bara inte varför?
Ditt gav förövrigt samma fel som jag hade tidigare. Jag kanske t.o.m. skrev precis sådär. :l
Det funkade dock såhär.

<asp:TemplateColumn>
    	<ItemTemplate>
	  	    <asp:hyperlink NavigateUrl='<%# "index.aspx?site=admini&area=insandare&showID=" & container.DataItem("Id")%>' Text="Redigera" runat=server />
   		 </ItemTemplate>
 	 </asp:TemplateColumn>

Envis som jag är så är jag inte riktigt nöjd med detta men det får väl vara så för tillfället.
:birp

renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg

För att göra det du vill med en hyperlinkcolumn så gör så här:

<asp:HyperLinkColumn DataNavigateUrlField="Id" DataNavigateUrlFormatString  ="index.aspx?site=admini&area=insandare&showID={0}" />
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

Hmm, såg det i referensen precis men tog en rövare innan. :x :birp

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)