cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg <asp:hyperlinkcolumn
text="Redigera"
NavigateURL="index.aspx?site=admini&area=insandare&showID="
/>
Såhär ser det ut. Jag har kört DG.databind(). Hur ska jag skriva för att länken ska visa showID vilket ska vara ID-numret från dataset?
Jag testade med att skriva <%# container.DataItem("ID")%> men då ger den felmeddelandet:
BC30676: 'DataBinding' is not an event of 'System.Web.UI.WebControls.HyperLinkColumn'.
Hur få in ID-numret i hyperlinkcolumnen?
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg <asp:hyperlinkcolumn
text="Redigera"
NavigateURL=[red]'<%# "index.aspx?site=admini&area=insandare&showID=" & container.DataItem("ID") %>'[/red]
/>
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Yupp. Det trodde jag också. Verkar som att man inte kan använda databind i en hyperlinkcolumn.. Förstår bara inte varför?
Ditt gav förövrigt samma fel som jag hade tidigare. Jag kanske t.o.m. skrev precis sådär. :l
Det funkade dock såhär.
<asp:TemplateColumn>
<ItemTemplate>
<asp:hyperlink NavigateUrl='<%# "index.aspx?site=admini&area=insandare&showID=" & container.DataItem("Id")%>' Text="Redigera" runat=server />
</ItemTemplate>
</asp:TemplateColumn>
Envis som jag är så är jag inte riktigt nöjd med detta men det får väl vara så för tillfället.
:birp
renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg För att göra det du vill med en hyperlinkcolumn så gör så här:
<asp:HyperLinkColumn DataNavigateUrlField="Id" DataNavigateUrlFormatString ="index.aspx?site=admini&area=insandare&showID={0}" />
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Hmm, såg det i referensen precis men tog en rövare innan. :x :birp