webForumDet fria alternativet

applikationer?

5 svar · 294 visningar · startad av P

PMedlem sedan jan. 20012 204 inlägg

Hmm undrar om det är någon här som har gjort en skapligt stor applikation i .net?

När man surfar runt på webben så ser man ju inte mycket som slutar på .aspx inte... :stud

NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg

Det beror på vad du menar med "stort"? Vi har gjort ett antal applikationer men inget som rullar publikt. En applikation för projektuppföljning och konsultbokning, en tjänst för personlig trafikinformation i Stockholm, ett intranät där vi kopplat ihop allt från ekonomisystem till Exchange... sen har jag väl gjort en massa mer eller mindre bra grejjor. En kul (men liten och enkel) sida är ett fotogalleri som jag har på min egen dator... skoj både för mina föräldrar som vill se kort på sitt barnbarn eller för kompisarna som inte kommer ihåg festen. :)

Men det tar tid innan ny teknik slår igenom, det är nog ganska många som har ögonen på .net men som ännu inte tagit steget att börja utveckla på plattformen. Åtminstone inte utanför de egna väggarna. Men det kommer...

developerMedlem sedan aug. 2001458 inlägg

Jag tror .net applikationer är betydlig vanligare i intranät än på internet. HAr svårt att tänka mig att ett företag kan motivera en omskrivning av sin hemsida bara för att göra den med .net-teknologi även om man håller på med .net (inte ens Microsoft), så det är svårt att dra slutsatser av att du inte ser så mycket aspx sidor.

Sedan tror jag att web services, dvs man pratar mellan olika affärssystem, är ett vanligare användningsområde och dessa ser man inte ute på internet.

Du kan se några svenska ".net företag" på Microsofts hemsida: http://www.microsoft.com/sverige/net/solutions/partnersolutions/

NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg

developer skrev:

HAr svårt att tänka mig att ett företag kan motivera en omskrivning av sin hemsida bara för att göra den med .net-teknologi även om man håller på med .net (inte ens Microsoft), så det är svårt att dra slutsatser av att du inte ser så mycket aspx sidor.

Nej,det är nog sant. Däremot tror jag att många kommer att gå över till .net den dagen de nuvarande hemsidorna ändå ska göras om. Då finns det inte någon anledning att harva med gammal asp.

andreas_lindhMedlem sedan jan. 20011 140 inlägg

jag tror att ginza.se kör .net

JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg

andreas_lindh skrev:

jag tror att ginza.se kör .net

Ja, det gör dom.

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)