icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Jag håller på att lägga upp en site på Ballou.se där jag har ett konto med .NET stöd :)
Men nu när jag lagt upp alla "nödvändiga" filer (default.aspx, global.asax, web.config) plus *.dll och *.pdb i bin mappen som ligger direkt ovanför root så får jag:
[red][font=Courier]
Parser Error
Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.
Parser Error Message: Could not load type 'meditrix.Global'.
Source Error:
Line 1: <%@ Application Codebehind="Global.asax.cs" Inherits="meditrix.Global" %>
Source File: d:\clients\meditrix.nu\wwwroot\global.asax Line: 1
[/font][/red]
Kan detta bero på att jag skapat bin katalogen själv(jag har satt rättigheterna på RXWD)?
Eller hur ska jag lösa detta?
mvh icaaq
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Jag kontaktade Ballou´s support med följande frågor?
icaaq´s mail skrev:
Tjenare Supporters!
Jag har skaffat mig ett .NET konto hos er (meditrix.nu) men jag saknar en bin-katalog ovanför webRooten, är det nått jag kan skapa själv genom http://control.ballou.se eller måste ni lägga upp den?
Tacksam för ett snabbt svar
mvh isac@meditrix.nu
Och detta fick jag till svar
Ballou support skrev:
Hej Isac!
Du ska ha en katalog som heter scripts som ligger i samma nivå som wwwroot! I den mappen har du alla rättigheter du behöver!
Hälsningar
Ballou Support
Stämmer detta verkligen måste inte katalogen heta bin?
*red nu ska det stämma.....*/red
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Ändra till:
<%@ Application [red]Src[/red]="Global.asax.cs" Inherits="meditrix.Global" %>
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Det hjälper dock inte.....
Nån som kan hjälpa mig??