icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Jag har min ConnectionString i en Application-variabel, men hur gör jag för att komma åt den i en konstruktor till min nya class?
lite kod
[red]
public class GetStat
{
private GetStat()
{
OleDbConnection Conn = new OleDbConnection(Application["conString"].ToString());
...
...
...
[/red]
JAg får alltså "The name 'Application' does not exist in the class or namespace 'icaaq.GetStat'"
Vilket namespace använder sig Application av?
mvh icaaq
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Jag använder redan den.....hur kan jag lösa detta?
mvh icaaq
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg SQL anrop
Jag har denna bit av kod:
[red]
private GetStat()
{
OleDbConnection Conn = new OleDbConnection(HttpApplication["conString"].Tostring());
string totalSQL = "SELECT Count(f_ip)as total FROM stat";
string UtotalSQL = "SELECT COUNT(*) FROM (SELECT DISTINCT f_ip FROM stat) AS Utotal";
string todaySQL = "SELECT Count(f_ip)as today FROM stat WHERE year(f_date) = '"+DateTime.Now.ToString("yyyy")
+" AND month(f_date) = '"+DateTime.Now.ToString("MM")
+" AND day(f_date) = '"+DateTime.Now.ToString("DD");
string UtodaySQL = "SELECT COUNT(*) FROM (SELECT DISTINCT f_ip FROM stat WHERE year(f_date) = '"+DateTime.Now.ToString("yyyy")
+" AND month(f_date) = '"+DateTime.Now.ToString("MM")
+" AND day(f_date) = '"+DateTime.Now.ToString("DD")+") AS Utoday";
}[/red]
det jag undrar är hur jag med bästa prestanda hämtar denna data, jag har tänkt att använda datareaders men jag tänkte höra med er först, sen kan jag på nått sätt slippa att skapa ett nytt Command-object för varje fråga?
mvh icaaq