renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg Någon som testat? Jag har och har har stora problem med det, asp.net sidorna funkar fint men när man ska försöka öppna det i VS så blir det fel, error 404. Vilket är mycket konstigt då jag har samma struktur på sidan som jag hade när jag körde Windows 2000 Server där det funkade fint. Sedan då om man försöker öppna det med Frontpage Server extension så får man upp filerna men sedan när jag försöker bygga projekt är det en massa access denied och självklart står det ingenstans vilka permissions som ska finnas.
Annars verkade .NET Server rätt vettig men hoppas att de problem jag stött på kommer att åtgärdas, men till dess blir det Win2k
Om man är medlem i Msdn får man ju allt sådant skickat till sig.
renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg Ja, inga problem med .Net Framework (SP2) och .Net Server RC1. Öppna din projektfil i notepad och titta om något verkar peka fel. Fungerar det inte ens om du gör ett nytt projekt från wizarden (new webservice...)? Om du inte kan skapa ett nytt projekt ens, exakt vad blir felet?
renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg Jag var nog lite otydlig i mitt första inlägg pga frustration :)
Men har frågat i en ms news group och fick följande svar:
Alex Feinman [MVP skrev:
It's a well known issue.
Open IIS Admin, go to the Website properties and add MIME Map
entry for .tmp extension. Map it to any type, like text/plain
Löste sig nu