icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Jag har följande
[red]
public void Open()
{
SqlConnection myConn = new SqlConnection(application("conString"));
string strSQL = "select p.f_que, a.f_answ, a.f_votes from t_poll p, t_answ a where p.pk_id=a.f_que_id";
myConn.Open();
SqlCommand myCom = myConn.CreateCommand();
myCom.CommandText = strSQL;
SqlDataReader myDr = myCom.ExecuteReader();
if (myDr.Read)
{//här vill jag få ut alla answer och votes ur min SQL och inlagda i vardera array
...
...
...
[/red]
Har jag tänkt på rätt sätt? och hur gör jag för att få ut alla värden in i vardera arrays
mvh icaaq
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Det jag vill veta är hur man bygger en array dynamiskt? det kan väl inte vara så svårt..... ;)
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Enda sättet jag vet är att använda Redim Preserve för att utöka och ta bort index.
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Finns det inga klasser som kan lagra data dynamiskt? T.ex. en Vector-klass, Stack-klass, eller liknande? Det borde det göra, ta en titt i dokumentationen. :)
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Vad är det du försöker göra?
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg Det finns ju ArrayList som närmast motsvarar VB:s Collection. Den borde väl vara dynamisk tillräckligt?
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg [red]public void Open()
{
SqlConnection myConn = new SqlConnection(application("conString"));
string strSQL = "select p.f_que, a.f_answ, a.f_votes from t_poll p, t_answ a where p.pk_id=a.f_que_id";
myConn.Open();
SqlCommand myCom = myConn.CreateCommand();
myCom.CommandText = strSQL;
SqlDataReader myDr = myCom.ExecuteReader();
if (myDr.Read())
{
while(myDr.Read())
{
//lägga in datan i bla. arrays (answers[],votes[])
}
}
else
{
//DEt fanns inga poster
}
}[/red]
så här har jag tänkt .........
så när jag kör metoden Poll.Open() så fylls Poll.Answers med en array som jag sedan kan loopa fram på sidan ........är detta rätt tänkt ? :q
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg För att visa en poll med svarsalternativen? Nej, om du frågar mig.
Bygg med någon annan webbkontroll, DataGrid/List etc.
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Men hur ska jag binda en list med den datan jag får av denna sql?
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Ställ två frågor, en med frågan och en för alternativen.