Tjenare....
Alla har väl hört hur pålitlig gamla asp´s Session_OnEnd var och nu undrar jag om man kan lita på .NET´s variant
Har ni några erfarenheter av att det inte funkat :q
mvh icaaq
7 svar · 230 visningar · startad av icaaq
Tjenare....
Alla har väl hört hur pålitlig gamla asp´s Session_OnEnd var och nu undrar jag om man kan lita på .NET´s variant
mvh icaaq
Re: Global.aspx
icaaq skrev:
mvh icaaq
Jo. Prova att göra ett "antal-inloggade-på-sidan-just-nu"-script och se om den visar rätt. Nä. :p
Du menar att den inte funkar :OO
Ja, jag vill inte påstå att den visar rätt. Jag har iofs inte gjort något större försök att testa detta så jag kanske inte ska uttala mig, men jag provade lite snabbt att kolla hur många som var inloggade genom att öka på 1 i en applikationsvariabel i Session_Start och dra bort 1 från samma variabel i Session_End och det fungerade inte speciellt bra.
Funkar visst bra. Det ända problemet är att Session_End inte inträffar förrän vid timeout och inte när fönstret stängs.
Varför är det så frågar man sig då. Jo för att en webserver och en browser inte håller en fast koppling mellan sig. Så då kan servern aldrig veta att browsern stängts av (finns ett finare ord för detta men minns ej det nu).
Så NetWork efter en 20 min eller så kommer din (vår ;)) applikations variabel att sjunka ett steg. Lyckades testa det över en lunch en gång.
vad jobbar i på/ med killar?
vad jobbar i på/ med killar?
Har en länk till företag vi (jag, Network o zyax) jobbar på under min profile.
PatrikB:
Självklart funkar de :p