KrompMedlem sedan okt. 2002103 inlägg jag har en textbox som skriver text i... har också en server-linkbutton som jag kopplat lite kod till vid klick.
problemet är att när jag skriver nåt och trycker enter händer ju inget mer än att sidan laddas om. jag vill att samma sak ska hända då som när jag klickar på min linkbutton.
hur tar jag reda på om någon skrivit och tryckt enter så att jag kan få samma sak att hända då som vid linkbutton-klick.
NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg Förstår inte riktigt vad du menar, du vill att en entertryckning ska skicka besökaren till samma funktion som din linkbutton är kopplad till? Prova att skriva OnTextChanged="min_funktion" i din textbox. Vet dock inte om det funkar...
NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg ...annars så kör du ju funktionen om du trycker enter under förutsättning att du har rätt tabindex på dina kontroller.
KrompMedlem sedan okt. 2002103 inlägg se det som ett formulär där linkbutton är submitknapp...
jag vill så klart kunna skicka det med enterslag efter inmatad text så väl som med klick på knappen.
NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg Jo, då förstod jag dig rätt. Vet inte hur du har gjort, men för mig så fungerar det automatiskt (om du låter tabföljden vara default). Om du visar din kod så är det lättare att hjälpa dig.
KrompMedlem sedan okt. 2002103 inlägg <form id="Form1" method="post" runat="server">
<uc1:menu id="Menu1" runat="server"></uc1:menu>
<asp:TextBox id="TextBox1" style="Z-INDEX: 101; LEFT: 18px; POSITION: absolute; TOP: 26px" runat="server"></asp:TextBox>
<asp:LinkButton id="LinkButton1" style="Z-INDEX: 102; LEFT: 139px; POSITION: absolute; TOP: 32px" runat="server" Font-Bold="True">SÖK MEDDELANDEN</asp:LinkButton>
sen har jag denna bakom
Private Sub LinkButton1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles LinkButton1.Click
Session("strSearchMessages") = TextBox1.Text
DataGrid1.CurrentPageIndex = 0
End Sub
sen gör jag saker i Page_PreRender med strängen...
finns det typ?
Private Sub Form_Submit_Jada_Jada(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Form.Submit
Session("strSearchMessages") = TextBox1.Text
DataGrid1.CurrentPageIndex = 0
End Sub
maxMedlem sedan jan. 200090 inlägg Prova att lägg in html textruta enl nedan emellan textboxen och linkbutton i din kod.
Hade nästan samma problem (submit webkontroll) och la till denna "fuling" och fick det därefter att fungera.
<input style="WIDTH: 0px; HEIGHT: 0px" type="text" size="0" />