webForumDet fria alternativet

Server Application Unavailable

6 svar · 201 visningar · startad av Skarre

SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Jag tänkte sätta mig och kolla in några ASP.NET-exempel, men självklart ska det krångla.

Server Application Unavailable
The web application you are attempting to access on this web server is currently unavailable. Please hit the "Refresh" button in your web browser to retry your request.

Administrator Note: An error message detailing the cause of this specific request failure can be found in the system event log of the web server. Please review this log entry to discover what caused this error to occur.

Var hittar man denna "system event log"?

RED: Det löste sig, men jag kan tyvärr inte berätta vad som var fel. Jag installerade helt enkelt om ".NET Framework". I event-loggen står dock följande:

aspnet_wp.exe could not be launched because the username and/or password supplied in the processModel section of the config file are invalid.

Eftersom jag såg att .NET-installationen lade till ett konto i Windows XP så raderade jag det för att se om det hängde ihop (som amatör gör man sådana konstiga saker :)) och det gjorde det naturligtvis. Kan någon berätta hur jag ska göra för att installera .NET-ramverket utan att lägga till ett extra konto. Jag vill nämligen inte ha mer än ett konto eftersom jag då tvingas till ett extra steg innan jag kan börja använda datorn, nämligen att "logga in".

Ingen?

renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg

Du kan sätta så att ASPNET körs under SYSTEM och då kommer inte ASPNET kontot användas.

i machine.config ändrar du <processModel userName="machine"> till <processModel userName="SYSTEM">. Testa det.

Jag ska pröva det. Jag är lite förvirrad eftersom jag är helt säker på att jag kunde logga in automatiskt som vanligt första gången jag installerade ramverket.

Jag hittar ingen fil som heter machine.config. Var ska den finnas någonstans?

NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg

Den finns i windows/microsoft.net/framework någonstans...

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)