webForumDet fria alternativet

"Trusted" över nätverk

.NET

3 svar · 197 visningar · startad av fredrik

Medlem sedan dec. 19991 072 inlägg
Frågan#1

Jag försöker skapa ett nytt projekt på en uppmappad enhet.
Får dock följande meddelande:

The project location is not fully trusted by the .NET runtime. 
This is usually because it is either a network share or mapped to a network share not on the local machine. 
If the output path is under the project location, your code will not execute as fully trusted and you may 
receive unexpected security exceptions. 
Click OK to ignore and continue. Click CANCEL to choose a different project location.

Jag antar att jag måste ändra i ".NET Framework Configuration", men var och hur?

Medlem sedan juni 20011 732 inlägg

Liten spekulation; anledningen kan väl vara att du inte "äger" den processen som kör .net-runtime även om du är inloggad med ett administratörskonto? Det är ju servern i sig som gör det, det konto som servern loggats på med. Jag tror att du ska titta närmare på något som kallas "SourceSafe" om ni är flera som arbetar mot samma projekt på en server. Tyvärr är jag inte så insatt i detta själv. Vi kör visserligen mot gemensamma projekt på en egen server men vi har exempelvis aldrig använt debuggern som du frågade om i ett tidigare inlägg.

Medlem sedan aug. 2001458 inlägg

Det har nog att göra med Code Access Security. Assemblys får by default inte köras annat än från den lokala maskinen.

Kör "mscorcfg.msc" (det är väl typ samma sak som .Net Framework configuration tror jag). Välj "Configure Code Access Security Policy" och därefter "Increase Assembly Trust". Välj om du ska göra det bara för dig eller för alla användare. Peka ut assemblyt i fråga.

Medlem sedan dec. 19991 072 inlägg

Peka ut assemblyt i fråga.

Hur gör jag det? jag jobbar ju mot ett helt projekt...

Tackar för tipsen.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)