SamediMedlem sedan sep. 200125 inlägg Jag hittade ett SDK till mitt TV kort och till min lycka fanns det med VB exempel. Exemplen funkar inte, "Runtime Error '58': "TVCTRL32.DLL" Not Found" står det, trots att jag har lagt in dll filerna i system32 katalogen. jag har dem även i samma katalog som koden/exe filen.
Happ, så tänkte jag att de kanske måste registreras med regsvr32 men icke. Då får jag "LoadLibrary ( "tvctrl32.dll" ) failed - The specified procedure could not be found."
Kör med VB6 på W2000 om det kan ha nån betydelse... Deklarationen gör jag som "vanligt"...
Public Declare Function TVCtrl32_Init Lib "TVCTRL32.DLL" () As Long
Nån som har den blekaste om hur man kan få igång det här?
Marcus EMedlem sedan maj 20021 466 inlägg Har du provat en fullständig sökväg?
C:\Windows\System32\tvctrl32.dll eller vad det nu kan vara. Om inte det fungerar är det kanske fel i filen.
SamediMedlem sedan sep. 200125 inlägg japp... nu har jag testat det med. samma sak...
SamediMedlem sedan sep. 200125 inlägg Nu har jag testat att använda dllen från VC++6 då får jag:
The procedure entry point ThunkConnect32 could not be located in the dynamic link library KERNEL32.dll
som felmeddelande, samma som vc exemplet... Nån som vet om det går att komma runt på nåt sätt?
Kan det vara w2000 som ställer till det?
Marcus EMedlem sedan maj 20021 466 inlägg Det handlar alltså om att filen använder en funktion vid namn ThunkConnect32 som ska finnas i kernel32.dll. Eftersom funktionen inte finns där, kan inte filen initieras.
Jag skulle gissa att ditt SDK inte är kompatibelt med ditt operativsystem.