webForumDet fria alternativet

SP3

7 svar · 222 visningar · startad av aleborg

aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg

Installerade SP3 idag på servern, och plötsligt finns inte .NET kvar i listan på Windows update. Jag förmodar att detta har installerats på servern nu, men hur aktiverar jag det på en webbsite? Är det bara att installera FP på siten?

renholmMedlem sedan apr. 20012 266 inlägg

Det fanns tills det att jag installerade SP3, dvs det borde ha installerats tillsammans med SP3, eller?

vet faktiskt inte, kan inte hitta att det står något om det heller, har kikat runt lite på http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp3/default.asp men hittar inget om .NET, men har du testat att installera Microsoft .NET Framework Redistributable efter SP3? Men du kan kolla om .NET har installerat igenom att testa att köra en ASP.NET sida.

Jag vet inte om jag vill installera .Net än, det känns för nytt.
Orolig för hur MySQL, PHP, ActivePerl samt vanliga FP-stödet kommer att fungera. Även orolig för säkerhet mm. Man vet ju hur Microsofts nya produkter brukar fungera!

Förstår oron, men kan säga att .NET är något väldigt igenomtänkt, och tror att många kunder är intresserade av ett webhotell som stödjer .NET. Jag ska i alla fall fortsätta tjata på mitt =)

Men ett litet förslag är att skippa MySQL och PHP under Windows och köra separata Linux maskiner med det på, sedan har du Windows maskiner med ASP, MS SQL(om du har det), ASP.NET och FrontPage.

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Det skall nog inte vara några problem att installera SDK.

Men du hade väl flera burkar vad jag har fattat ?

Installera det på en och testa lite :).
¨Så fort det blir några kända säkerhetsluckor så kommer det ju
patchar till det. Det har dock inte dykt upp några än vad jag vet.

Om du vill testa mer ladda ner WinXP servern, där säkerhet skall gå först.

Den finns på microsoft's hemsida, dock är det bara Release 1 versionen som går ut om ett tag men det kan vara kul att testa lite

Rätt onödigt att installera SDK på servrar som ska köra färdig utvecklade applicationer. Bättre att installera Microsoft .NET Framework Redistributable då slipper man alla exempel.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)