kan du skicka med lite kod? kan ju vara något där, men har också fått detta fel förut, men sedan plötsligt försvann det, vet inte vad jag gjorde.
kan vara så att smtp servern inte kan kontakta mottagar servern för att skicka mailet.
6 svar · 474 visningar · startad av Nickemannen
Jag undra hur jag skall få min C#.NET kod att fungera med
smtp, jag har satt på så att smtp tjänsten är igång i IIS:en men
ändå så får jag detta felmeddelande när jag skall skicka med den
Servern avvisade en eller flera mottagaradresser. Servern svarade: 550 5.7.1 Unable to relay for [email]nicke@ebid.se[/email]
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.
Exception Details: System.Runtime.InteropServices.COMException: Servern avvisade en eller flera mottagaradresser. Servern svarade: 550 5.7.1 Unable to relay for [email]nicke@ebid.se[/email]
är det något jag glömt sätta på?
kan du skicka med lite kod? kan ju vara något där, men har också fått detta fel förut, men sedan plötsligt försvann det, vet inte vad jag gjorde.
kan vara så att smtp servern inte kan kontakta mottagar servern för att skicka mailet.
kika här, verkar vara samma problem.
Löste det nu, det var någon inställning som jag tycker borde vara förinställd.. tack för tipset om länken.. skummade igen den och fick syn på ordet relayed.. vilket var felet och det hittade jag i inställningarna också..
Se bara till så att du INTE tillåter alla att "relaya" genom din maskin, utnyttjas oftast av SPAM'are.
Man brukar kunna sätta vilka ip-adresser som får använda mailservern som relay
jepp, har gjort det.. vill ju inte ha några.. hatar allt vad SPAM heter