Hur sätter man css på Datagrip Pageing länkarna?
Datagrip Pager css
8 svar · 269 visningar · startad av henrikjohansson
Genom att använda pagerstyle, exempelvis så här:
<asp:datagrid>
<pagerstyle font-names="Verdana" font-bold="True" forecolor="#2244BB"></pagerstyle>
</asp:datagrid>
Vill du länka in en vanlig css-klass så använder du attributet cssclass i din pagerstyle:
cssclass="din_css_klass"
jo jag har satt en cssclass men det rör ju bara det som inte är länkar.
.DatagridPager { font-family: Verdana; font-size: 10px; color: #FF0000; background: #FFFFFF; }
Du måste ange att det är länkar i din css-klass, annars gäller mycket riktigt bara formateringen på icke länkar. Nu är jag ingen expert på css men jag tror att du ska skriva:
.DatagridPager:link (visited, hover och active finns också har jag för mig)
Annars fungerar det andra alternativet även på länkar, alltså att du använder direkta attribut i din pagerstyle.
<pagerstyle font-names="Verdana" font-bold="True" forecolor="#2244BB"></pagerstyle>
det andra alternativet är uteslutet eftersom jag vill kunna ändra färg, fonter med mera på ett enda ställe.. så därför måste jag ha css..
Filen ser ut så här nu men css påverkar inte länkarna något..
.DatagridPager { font-family: Verdana; font-size: 10px; color: #FF0000; background: #FFFFFF; }
.DatagridPager:link { color: black }
.DatagridPager:visited { color: yellow }
.DatagridPager:hover { color: red}
.DatagridPager:active { color: blue }
Hm... det verkar som om den av någon konstig anledning stoppar in css-klassen i tr-taggen runt sidnumreringen, det är därför det inte fungerar. Jag provade att skriva tr.my_css_class:link men det fungerade inte heller. Är detta en bugg i .net? Det går iaf att gräva sig in i alla kolumner i koden och där inne sätta rätt css-klass men det vet jag inte hur man gör på rak arm... ska prova lite. Återkommer om jag kommer på hur man gör.
Det funkade förresten! :) Prova:
tr.DatagridPager:link { font-family: Verdana; font-size: 10px; color: #FF0000; background: #FFFFFF; }
Tack.. skall prova det direkt..
hehe... Det fungerade inte för mig...
tr.DatagridPager:link { font-family: Verdana; font-size: 20px; color: #00FFFF; background: #FFFFFF; }
<tr class="DatagridPager">
<td colspan="2"><span>1</span> <a href="javascript:__doPostBack('DataGrid1:_ctl1:_ctl1','')">2</a> <a href="javascript:__doPostBack('DataGrid1:_ctl1:_ctl2','')">3</a></td>
</tr>