The ASP.NET Web Matrix Project
14 svar · 586 visningar · startad av kristoffer
mjo, låter för bra för att vara sant
Låter väldigt bra! :) *Laddar hem*
Först tyckte jag det såg ut som de tagit InterDev och lagt på några smågrejer. Men nu när jag laddade ner det så upptäckte jag att den sakerna de sakerna i InterDev som var bra. T.ex. intelli-sense... :l
Skillnaderna mot VS.NET är många, alldeles för många för att rada upp här. En stor skillnad är att man inte "påtvingas code-behind" i WebMatrix.
Sedan så förstår man om MS inte lägger in de roliga/händiga funktionerna som IntelliSence m.m (MS står bakom WebMatrix) de vill ju egentligen sälja VS.NET för en liiiiiten peng ;)
De som är intresserade av att börja använda WebMatrix föreslår jag att ladda ned denna "bok" gratis: Inside ASP.NET WebMatrix från Wrox
cya,
PatrikB
Vad ar det har? Ar det ett WYSIWYG program baserat pa .NET? eller??? kodar den for en sjalv eller?
hanger ej med... vad behover man for att kora programmet?
Vad ar det har? Ar det ett WYSIWYG program baserat pa .NET? eller??? kodar den for en sjalv eller?
hanger ej med... vad behover man for att kora programmet?
Se länken i första inlägget.
Obs. Den version av Webmatrix som finns för tillfället är en tidig beta version så det finns en hel del buggar och saker som kan/kommer förbättras.
Okej, summa sumarum; skillnaderna är:
* Man blir inte påtvingad code-behind i Web Matrix.
* Det saknas roliga/händiga funktioner i Web Matrix.
Är någon villig att utveckla detta?
Utan att ha testat den så verkar det vara mest en asp.net-editor, det är på programmeringssidan den saknar funktioner och det är (tyvärr) där vs.net verkligen visar styrka. Om vs.net är word så är web matrix en avancerad notepad, eller? ;) Men den ser bra ut, jag är säker på att det är det perfekta verktyget för att komma igång med .net!
NETwork skrev:
Utan att ha testat den så verkar det vara mest en asp.net-editor, det är på programmeringssidan den saknar funktioner och det är (tyvärr) där vs.net verkligen visar styrka. Om vs.net är word så är web matrix en avancerad notepad, eller? ;) Men den ser bra ut, jag är säker på att det är det perfekta verktyget för att komma igång med .net!
Mmm. Det är väl till för att alla skall kunna få känna på det. Och när man är såld på det måste man köpa VS.Net istället. Och det innebär att Microsoft tjänar pengar.