webForumDet fria alternativet

Visa bild i väntan på bättre, i asp.net

.NET

5 svar · 303 visningar · startad av bruket

Medlem sedan maj 20026 inlägg
Frågan#1

Hej,

kort fråga! Hur ska jag göra för att visa en progressbar (bild) i väntan på att mitt tunga dataset laddas i en datagrid??? När min datagrid laddats färdigt ska progressbar:en försvinna. Någon?

Medlem sedan apr. 20012 266 inlägg

finns sådana funktioner skrivna i javascript/dhtml. kolla på https://www.dhtmlcentral.com

Tack för tipset, men jag är inte riktigt ute efter preLoad för bilder i crossbrowser-version.

Finns det någonstans där man kan "tvinga" ut HTML-kod med response.write eller dyl innan dataset:et är helt laddat? Eller hur genereras HTML-koden? Genereras allt först när sidan hämtat hela dataset:et eller vad?

Medlem sedan dec. 2000399 inlägg

Hej!

Jag undrar om inte Response.Flush() gör ungefär vad du vill. Läs lite om den i doc:en och testa, det kanske kan fungera.

Tack André,

hade kollat på response.flush innan och fick inte det att funka. Anledningen till detta var att sidan med det tunga dataset:et länkades in i en "yttre hållare" via en iframe. Jag misstänker att iframe:en inte visar något innan hela sidan som ska länkas in är färdig genererad. Så tji fick jag. Men response.flush fungerar utmärkt för små "progress" meddelanden.

Rätta mig om jag har fel någon.

Ha en bra dag.

André??? Man kan ju tro att jag full på jobbet. Juventus menade jag naturligtvis. Bah...

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)