aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Jag gjorde en uppdatering från Windows Update på Webservern igår och upptäckte att dom har lagt till .NET framework där.
Nu är frågan ska man installera det och få stöd för .Net på servern, vad finns det för risker med säkerhet och hur kommer PHP, CGI(ActivePerl), MySQL och "vanlig" ASP reagera? Kommer det att fortsätta funka som vanligt fast men då dessutom har stöd för .NET?
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Alla språken kommer att fungera som vanligt. MySQL har jag dock inte fått att fungera (Provider-fel eller något i den stilen).
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Menar du tillsammans med .NET eller slutade MySQL funka överhuvudtaget?
NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg Du kan lungt köra in .net framework, stöd för ASP, PHP etc kommer att fungera parallellt.
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg
Menar du tillsammans med .NET eller slutade MySQL funka överhuvudtaget?
Till .NET menar jag. När jag använde den lokala connectionsträngen som jag använde i ASP (helt enkelt driver=MySQL;database=vf;) får jag felet att provider saknas.
Lägger jag till provider=MyODBC får jag felmeddelande, likaså med provider=MySQL. :l
[r]
Eventuell lösning på problemet:
http://www.dotnet247.com/247reference/msgs/7/39229.aspx