Jag har byggt en webform i asp.net lokalt på min dator. Nu när jag skulle flytta över mappen till en riktig server så funkade inte det...jag fick ett fel att den inte kunde ladda ett bibliotek, och att jag skulle skapa en virtual directory (VD).
...sagt och gjort så gjorde jag en VD av mappen och vipps så funkade allt...
Men...måste man köra varje webform som en egen VD när man flyttar den, det verkar väldigt jobbigt...
Det borde räcka med att gå in på propertisarna på bibloteket i iis och sedan under fliken virtual directory skapa en applikation, vilket görs genom att trycka på knappen create i undergruppen application settings. MEd förutsättningarna att du la det i wwwrooten annars måste man skapa en VD.
Men...det verkar lite omständigt....om jag ska köra mina filer på ett webhotell, så kan jag ju inte ringa till dem så fort jag har gjort en ändring eller vill lägga upp lite nya filer...?
Oj fel av mig skall inte vara Virtual directory utan bara directory..den hittar du på följande sökväg..
Control panel->admin tools->Internet Information Services->höger clicka på den folder du vill göra till en applikation->properties->Directory
Jag vet inte riktigt hur du menar med att du byggt en webform och du måste skapa ett VD för varje. Detta skall du ej behöva göra du kan samla n antal webforms i ett projekt. Och sen ladda upp projektet. Däremot måste du skapa ett VD för varje projekt. Och detta måste du göra manuellt i IIS eller via en installations fil (dvs ringa webhotellet).