webForumDet fria alternativet

Asp.Net(VB)

3 svar · 211 visningar · startad av Tobbster

TobbsterMedlem sedan mars 2001309 inlägg

Är det någon som vet en bra URL till en sida där dom går igenom utveckling i Asp.Net(VB) från grunden !!

Det gör inget om det är på svenska men Engelska är det som gäller förmodar jag som vanligt !! ;)

NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg

En liten parentes bara men asp.net är inte vb.net, c# eller något annat programmeringsspråk... asp.net är en sak, vb.net är sedan ett av många programmeringsspråk som du kan använda tillsammans med asp.net. :) Nåväl...

En bra början är quickstarten, som tar upp asp.net med exempel i både vb.net och c#.
http://www.dotnetjunkies.com/quickstart/aspplus/

Sedan ett litet högst personligt tips. Om du inte redan är en hängiven beundrare av VB så föreslår jag att du istället tittar närmare på c#. Det är i mina ögon det bättre språket... och inte minst, de allra flesta på vF programmerar c# vilket gör det lättare att få hjälp, åtminstone här.

Kör så det ryker!

TobbsterMedlem sedan mars 2001309 inlägg

En liten parentes bara men asp.net är inte vb.net, c# eller något annat programmeringsspråk

Det har jag aldrig sagt heller !!! ;-)

Tackr NETwork för länken !

För min del blir det förmodligen VB.Net som gäller men man vet inte kanske snöar in på C# med tiden ...

Ni får gärna komma med mer förslag på bra sidor !

NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg

Sorry, inget illa menat. :) Jag menar bara att det är många som skriver att de vill lära sig asp.net ... men det är lixom inget värt utan kunskaper i ett programmeringsspråk, exempelvis c#. Asp.net är inte svårare än html och går snabbt att lära sig, ett riktigt objektorienterat programmeringsspråk som exempelvis c# är däremot BETYDLIGT mer komplext...

Jag tror det är bra med en övergripande förståelse av .net innan man börjar - vad asp.net är och gör och varför du inte klarar dig på bara asp.net osv.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)