hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg Active-x modulen som gör att man kan köra Terminal Server i Webbläsaren går som standard på port 3389. Jag skulle behöva ersätta den med en där portnummret kan ändras till valfritt. Finns det någon som har någon idé om hur man kan göra.
------------------
"signatur"
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg Tack för länken men det stod så här längst ner i artikeln:
The Terminal Server ActiveX client listens on TCP port 3389 and cannot be changed
------------------
"signatur"
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg
Nåja, du fick svar på frågan iaf,
Fick jag?
------------------
"signatur"
BeatboxMedlem sedan okt. 20013 217 inlägg
I XL-sammanhang (vad annars för mig ) kommunicerar jag med comportar mm så därav min egna erfarenhet i sammanhanget.
Ursäkta, men vad är comportar ? Jag har programmerat COM i C++ de senaste 3 åren och har inte hört talas om comportar. COM object har däremot properties och metoder.
// BeatBox
------------------
"Mörkrets gärningar, förekommer även på dagen"
Sixten Landby
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg Det är ingen som vet eller som har kunskap att bygga en egen Active-X komponent för Terminal Server Webbklient som går på annan port än 3389?
------------------
"signatur"
[Redigerat av hp den 08 nov 2001]
BeatboxMedlem sedan okt. 20013 217 inlägg Det som hänvisades till ovan va ju port på en TCP/IP stack.
// BeatBox
------------------
"Mörkrets gärningar, förekommer även på dagen"
Sixten Landby