Vet någon var ja kan ladda ner någon bra compilator till Windows...? Ja är verkligen i behov att ladda ner någon bra.. Nu.
Compilatorer
11 svar · 528 visningar · startad av reroller
Det finns bara en VB kompilator, och den är inte gratis...
Hell**te, hur mycket kostar DEN då eller är det den som finns på Win95 cdn?
Är det bra eller? o sen det där på win95cdn... finns inte det?
Det finns gratis kompilatorer för nätsan alla andra programmeringsspråk men inte för VB. VB är et kommersiellt utvecklingsverktyg och kan köpas i butiken för 900-5000 kronor beroende på version. En kompilator är ett program som omvandlar programmeringskod till maskinkod.
------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...
Swey, VB inkluderar en kompilator. En kompilator behöver inte nödvändigtvis översätta programmeringskod till maskinkod (titta på Java), många kompilatorer gör programmeringskoden till p-kod (eller vad det heter) och skickar sedan vidare p-koden till tolken...
Muzzafarath,
Jo, det är sant men bara idioter kompilerar till p-kod. ;)
Vad jag menade var alltså att det inte går att köpa/skaffa VB 6 kompilator utan man får köpa hela utvecklingsstudion som är ganska dyr.
------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...
Asså ja hade lånat win95 cdn nån gång men den kom bort förut och på den fans det någon form av VB-kompilator (typ frontpage... fast för VB) som man kunde göra något i... men ja vette fan vad man hade den till då så ja sket i den... nu vet ja inte vad ja ska ta mig till....
<I>Pooor little reroller</i>
Humz, vad jag skulle tro att det var som du hittade på win95 skivan är ett program för att skriva VBS-script i...
En kompilator för VB finns mig vetandes enbart i Visual Basic.
------------------
/*
Knowledge is freedom
Choice 2ooo
*/
[Redigerat av Choice den 26 sep 2000]
Jo, det är sant men bara idioter kompilerar till p-kod.
Hehe, jo, jag håller med ;)
Vad jag menade var alltså att det inte går att köpa/skaffa VB 6 kompilator utan man får köpa hela utvecklingsstudion som är ganska dyr.
Ahhh, ok.
Det finns GFA-BASIC för windows.
För den som inte vill köra med VB.
http://www.gfasoft.gfa.net/eng/