Jag startar en tråd för webhotell som stöder ASP.NET
Det är bara att börja posta :)
------------------
-::| a tribute to LarsG |::-
11 svar · 434 visningar · startad av icaaq
Jag startar en tråd för webhotell som stöder ASP.NET
Det är bara att börja posta :)
------------------
ok...där fanns några stycken.... :)
Men vilka är att föredra?
------------------
Självklart sin egen server... ;)
Jag har inte testat någon annan server än min egen vad gäller .Net, så jag kan faktiskt inte svara på den frågan...
------------------
Kunskap är makt, dessvärre är inte makt kunskap
så här är de :)
gratis = dåligt
betalning = bra
eget = bättre än betalning om man har kunskapen...
------------------
kristoffer renholm | www.renholm.com
eget = bättre än betalning om man har kunskapen, tiden, utrustningen och pengarna.
------------------
God is real, unless declared integer.
Spango.
Kunskap - det är inte speciellt svårt att lägga upp en egen sida på internet. Visst, det KAN bli hur komplicerat som helst men att publicera en aspx-sida lär sig vem som helst på en halvtimme.
Tid - det tar inte lång tid att lära sig och när du väl lärt dig så går det snabbare än att skicka filer till ett webbhotell.
Utrustning - en vanlig standard-PC.
Pengarna - har du en windowsdator så behöver du inte så mycket mer. Så länge du använder din server för privat bruk alltså...
Flaskhalsen för de flesta är väl uppkopplingen mot internet skulle jag tro. Men inom ett par år så är nog bredband var mans (och kvinnas) egendom.
------------------
Jag kan inte komma på någon signatur.
[Redigerat av NETwork den 10 feb 2002]
Visst, kan man tänka sig att tumma på kvalitén, så.
Kunskap - det är inte speciellt svårt att lägga upp en egen sida på internet. Visst, det KAN bli hur komplicerat som helst men att publicera en aspx-sida lär sig vem som helst på en halvtimme.
Ett halvtimmesjobb ger vanligen ett halvtimmesresultat. Sen får man se till aspekter som tillgänglighet och säkerhet.
Tid - det tar inte lång tid att lära sig och när du väl lärt dig så går det snabbare än att skicka filer till ett webbhotell.
Patchning av Windows, patchning av IIS, backup en gång om dagen...
Utrustning - en vanlig standard-PC.
Och backup på strömförsörjning? Lastbalansering? Och om du får högre prestandakrav, då? Bara att köpa en ny server för 20000 papas?
Pengarna - har du en windowsdator så behöver du inte så mycket mer. Så länge du använder din server för privat bruk alltså...
Ja, för privat bruk ja. Då är det klart att det är roligare (om än inte nödvändigtvis bättre, men det beror väl på hur man ser på saken - kör man privat är förstås det som är roligt ofta bra). Men ska man bedriva en någorlunda seriös verskamhet blir det en hel del jobb...
------------------
God is real, unless declared integer.
Hittade ett
www.webcom-design.cc såg jag har stöd för ASP.NET.
Dock är väl kanske servern inte den allra bästa... :l
/Mikael
RED: Såg att jag hade skrivit fel address! .cc ska det vara!
Visst, jag menade väl mer om du som privatperson börjar leka lite med .net och vill lägga upp en hemsida på nätet. Har du en ordentlig uppkoppling så är det riktigt kul med en egen server och även om det tar ett tag att komma igång så är det ingen omöjlig uppgift att få rull på iis (har jag klarat av det så... :))
Patchning däremot, det bör man nog vara ganska noga med oavsett du är en glad amatör eller pro förstås... av egen erfarenhet hm.
Tar upp denna tråd igen för att höra om det är nån som vet om det finns några svenska webhotell som stödjer ASP.NET idag. eller om ni vet är på gång.
Funderar på att ta Datormagazin webhotellista (om jag orkar och hinner ;) ) och fråga alla webhotell hur det ser ut på den fronten. i så fall postar jag en lista här.
Jag tyckte jag såg för några veckor sedan att Digikom hade installerat .NET.
https://www.digikom.net
/Mika3l