En lösning är ju att ändra i projekt-filen med notepad så allt pekar rätt. Du menar väl csproj-filen (till skillnad från .sln-filen som är mer eller mindre knuten till viss dator och inte bör flyttas)
Visual Studio.net-trubbel. Om jag har skapat ett projekt på dator A och sedan sparar ned projektet och lägger in det på dator B istället så går det inte att öppna. När jag försöker öppna projektet så får jag hela tiden ett felmeddelande som säger att
"Unable to open Web projekt 'MittProjekt'. The file path 'Dator B' does not correspiond to thje url 'http://dator A'. The two need to map to the same server location."
Men hur gör man det då? Hur "mappar" (?) jag till samma serverlocation? Man får två alternativ i rutan, antingen "Retry using a diffrent file share path" eller "Try to open the projekt width frontpage server extensions."
Inget av alternativen fungerar. Det räcker med att amn flyttar ett projekt från en katalog till en annan för att detta problem ska uppstå. Jag har såklart delat ut mapparna i IIS men det funkar inte. Någon som vet vad som är fel? Börjar tröttna på det här problemet som uppkommer OFTA!
------------------
Jag kan inte komma på någon signatur.