Av någon mystisk anledning så har .net slutat fungera tillsammans med min IIS. SDK:n finns visserligen och jag kan köra program skrivna för .net... MEN jag kan inte öppna webbsidor med IIS skrivna i asp.net! Det verkar som kopplingen IIS och .NET har försvunnit på något sätt. Någon som har råkat ut för samma sak?
Lite irriterande eftersom detta ligger på en skarp server. :( Vill helst inte installera om hela skiten, det tar lååång tid och om jag råkar ut för detta igen våre det trevligare att kunna lösa det på ett snabbare sätt.
Jag har provat både iis-reset och omstart. Inget hjälpte. Jag kan heller inte hitta några services som borde vara igång men som inte är det.
------------------
Jag vill inte ha någon signatur.
Om du öppnar IIS och högerklickar på den servern det inte fungerar på och väljer properties, och sedan ISAPI Filters, finns ASP.NET med då, och pekar den på rätt fil?
Jag får fram koden för sidan helt enkelt... den exekverar inte sidan. Inte ens htmlkoden. Vanlig html fungerar, även asp-sidor... men inte sidor sidor skrivna i asp.net (med filändelsen .aspx). Jag kan däremot köra program skrivna i .net så frameworken fungerar ju bevisligen. Men inte tillsammans med IIS.
------------------
Jag vill inte ha någon signatur.
Alltså inte under själva webplatsen, utan för just den servern. På min win2k finns asp.net med plus lite annat. Men går jag in under en viss webplats så finns inget, eftersom dessa är globala inställningar.
Hm, förstår inte riktigt var du menar? Om jag klickar på själva servern så har jag inte några inställningar för ISAPI-filter. Jag har två olika webbar, en ligger i roten och är default web i IIS, sen har jag även skapat en virtual root för en annan webb. Men ingen av dessa innehåller några filters med .net. Heller inte den ikonen som öppnar webbplatserna, egenskaperna för den har inte ens någon flik med ISAPI-filters.
Jag har iofs fått igång detta igen genom att installera om hela skiten. Men det skulle ju vara bra att veta om det händer igen!
------------------
Jag kan inte komma på någon signatur.
Öppna IIS och högerklicka på servernamnet högst upp i trädet. Välj därefter properties och sedan edit(översta knappen). Välj fliken ISAPI. Om du inte ser ASP.NET välj add. Skriv in ett bra namn på filtrer ex. ASP.NET och leta upp filen 'aspnet_isapi.dll'. Man kanske behöver starta om IIS efteråt.