webForumDet fria alternativet

Kasta ut en variabel som text

.NET

2 svar · 175 visningar · startad av NETwork

Medlem sedan juni 20011 732 inlägg
Frågan#1

Tjo! Om jag har en variabel med ett värde och vill kasta ut dess värde som text på en webbsida, hur gör jag då? Jag vet såklart att jag kan göra en label och slänga ut MEN då kastar den även ut spam-taggar runt texten. Samma sak med en panel, fast den kastar ut div-taggar (eller om det var tvärtom?). Jag vill BARA ha ren text.

Det går ju att skriva ut text med vanlig asp-kod, exempelvis <%= minvariabel %> men det är ju en riktig ufolösning. Jag kan heller inte göra en install-fil när jag blandar gammal asp med asp.net, får en jävla massa fel då. :(

Hur gör man en label som INTE kastar ut span-taggar!?

------------------
Jag vill inte ha någon signatur.

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Det går ju att skriva ut text med vanlig asp-kod, exempelvis <%= minvariabel %> men det är ju en riktig ufolösning.

Varför då? Det är nog så det är menat att du skall skriva ut text om du inte vill ha det i server-side-objekt, och eftersom server-side-objekt är i grunden HTML-taggar så ser jag inte hur du skulle göra utan <%=%> eller Response.Write var.

------------------
Mostly Harmless

Medlem sedan juni 20011 732 inlägg

Problemet är när jag ska göra en install-fil för hela webbplatsen som jag byggt. Om jag buildar en sida där jag använder <%=%> så är det inga prob. Men när jag buildar mina install-filer för samma sidor så blir det fel när jag använder detta. :(

------------------
Jag vill inte ha någon signatur.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)