webForumDet fria alternativet

.Net Framework installation

1 svar · 205 visningar · startad av clown

clownMedlem sedan juni 2000126 inlägg

Hej,

jag var och tittade på microsofts seminarium 'Utveckla för framtiden' och frågade en av personerna där vilka platformar som det gick att installer .Net framework på.
Svaret jag fick var att det lägst fungerade på NT 4 och IIS 4.
MEN när man läser i readme filen för .Net framework beta 2 så står det att man måste ha windows 2000 och IIS 5 ????

Min förvirring är total!
Kan någon svar på vad man minst måste ha för att installera .Net framework?

/Mvh Jonas

------------------
Jonas Florin
-Din gycklare i vardagen-

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

The redistributable package runs on Microsoft Windows® XP, Windows® 2000, Windows NT® 4.0, Windows® 98, and Windows® Millennium Edition (Windows Me). Microsoft Internet Explorer 5.01 or later is required (click to get Internet Explorer 5.5). For server side installs Microsoft Data Access Components 2.6 is required; Microsoft Data Access Components 2.7 is recommended.

The SDK runs on Windows® XP, Windows® 2000, and Windows NT® 4.0. Microsoft Internet Explorer 5.01 or later is required (click to get Internet Explorer 5.5). Microsoft Data Access Components 2.6 is required; Microsoft Data Access Components 2.7 is recommended.

http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?url=/msdn-files/027/000/976/msdncompositedoc.xml

------------------
"Hey, Steve, just because you broke into Xerox's store before I did and took the TV doesn't mean I can't go in later and steal the stereo."
-Bill Gates, Microsoft, 3/14/89 -as quoted in MacWEEK

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)