webForumDet fria alternativet

Komponent utanför .NET

4 svar · 368 visningar · startad av Vide

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Hejsan,

kan man på något sätt använda en komponent byggt på .NET-framwork utanför densamma?

Dvs, om jag skapat en komponent på min server och vill använda den på jobbets, som då inte har installerat .NET, fungerar det?

Mvh, Vide

------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com

SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg

Jag har inget direkt svar på din fråga, men jag har försökt med detta... Man kan juh skapa .dll-filer som är komponenter till .NET, som du säger, men dessa kompontenter kan man inte registrera via regsvr32 i DOS. Det borde gå att lösa genom att lägga till ett attribut vid kompileringen av .dll-filen, känns det som...

------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com

-- They pretend to pay me, I pretend to work --

Så, kan man inkludera ett helt namespace i komponenten om man vill?

------------------
Budweiser - Slightly contaminated water... probably harmless, but I would recommend boiling before you drink it...
webEye.nu SweQuake.com

GrynetMedlem sedan maj 2001329 inlägg

Jupp..det kan du.

Vad man gör i C# är att man inkluderar ett namespace inte filer som man gör med include i det heliga av heliga språk (c++).

Alltås du kan ha ditt namespace utspritt över 52 .dll-filer och alla blir inkluderade när du importera namespacet. Eller kan du ha 52 namespace i en .dll fil och enbart det namespace du vill importera kommer med.

/grynet

Okej, skall testa det när jag kommer hem... :)

------------------
webEye.nu SweQuake.com

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)