webForumDet fria alternativet

Grundutbildning av asp.Net

.NET

4 svar · 1 321 visningar · startad av bikic

Medlem sedan juni 2006261 inlägg
Frågan#1

Jag har länge arbetat med webbutveckling och språk som asp, html, javascript, css med flera. Min starkaste sida har väl varit design och presentation. Jag har länge velat lära mig asp.Net men inte riktigt haft tiden. Nu har jag hamnat i en situation där kravet ligger på mig att lära mig .Net och framförallt C#.

Tänkte höra med er här på webforum om ni har tips på bra guider på nätet, bra utbildningar och annat användbart.

Tacksam för svar!

Medlem sedan juli 2001458 inlägg

Hej hej

Om du har en vecka över till intensivt pluggande/tittande/lyssnande så tycker
jag att du ska satsa på en gratis vecka hos https://www.lynda.com

Sen väljer du själv om du vill betala för en fortsättning månadsvis eller inte.

Mvh
/ T

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

T_Codez skrev:

Hej hej

Om du har en vecka över till intensivt pluggande/tittande/lyssnande så tycker
jag att du ska satsa på en gratis vecka hos https://www.lynda.com

Sen väljer du själv om du vill betala för en fortsättning månadsvis eller inte.

Mvh
/ T

På vilket sätt känner du till de kurserna? Har du själv gått dem? Har du kopplingar till personerna som driver dem? VARFÖR tycker du kurserna är bra?

Medlem sedan juni 2012581 inlägg

Det här jag också intresserad av, men som aasah säger så är det även av intresse att veta VARFÖR du/ni rekommenderar en viss sida eller vissa kurser.

Medlem sedan juli 2001458 inlägg

aasah skrev:

På vilket sätt känner du till de kurserna? Har du själv gått dem? Har du kopplingar till personerna som driver dem? VARFÖR tycker du kurserna är bra?

Jag har nyligen befunnit mig i näst intill identisk situation som bicic. Att jobbet kräver kunskap i senare tekniker och miljöer.

Jag har precis genomgått ASP:NET Visual Studio och ASP.NET, MVC, C# kurserna som de har och tror därför att de skulle
kunna passa som en rekommendation. Fick kännedom om min rekommendationsplats när jag gick på en Grafikerutbildning
för ca: 6 månader sedan där det ingick som en del av deras matrial i kursen.

Hur som helst har de kurserna lärt mig nytt samt även en del repeterat från tidigare kunskap (men det kommer man sällan ifrån.
Lätt att hoppa över den videon isf).

Jag antar att den här funderingen beror på att jag kanske har brutit mot någon forumregel, eller? Om så är fallet så ber jag
om ursäkt för det. Det är bara att Tjoa till, så raderar jag innehållet i mina inlägg, alternativt rekommenderar Bibblan istället :r

Frågan hade en explicit formulering och därför gav jag en exakt rekommendation. That's it i guess... :h

Hoppas att det inbringar lite ljus i era/dina frågor/funderingar...

Mvh
T_Codez

Ps. Räkna med att initiallt lämna kreditkortsupplysningar samt att du bör läsa igenom deras T&C's. Precis som man alltid bör göra... :e

För mig var det så här:
1. Jag lämnade kreditkortsuppgifter
2. Jag scannade igenom så myckat jag hann under en vecka.
3. Jag fick mail när det bara var ett dygn kvar.
4. Jag avslutade "prenumerationen"
5. End of Story... + lite mer kunskap...

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)