webForumDet fria alternativet

Kurs i C#

12 svar · 2 950 visningar · startad av silfver

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Är det någon som vet var man kan hitta kurser som hålls i C# för webbutveckling? Söker nån form av intensivkurs under några dagar för en nybörjare, så klart.

Har kikat lite på https://www.adskills.se men undrar om ni andra har tips. De tas tacksamt emot. :bire

PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg

Har inte kollat något på adskills, men har hört en del bra om AppDev men har ingen personlig erfarenhet av någon intensivkurs.
http://www.appdev.com

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Varför inte göra en handuppräckning här på wF! Vilka kör C sharp mot webben?
Skulle någon vilja hålla en liten internatkurs över en helg?
Lasp är med och betalar några tusen för ett sådant mer kamratligt och lättsamt upplägg.
Så vem vill ha en workshop och var?

Jag är öppen för allt. :) Som sagt, någon form av introduktion, crash course, eller vad som helst som gör att jag enklare kan ta mig igenom programmeringen är det jag söker.

Inga fler tips på kurser?

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Jag kan tänka mig att ställa upp som coach/lärare om det är en helg som passar mig, fast då blir det inga quick&dirty/drag and drop utlärningar.

Vore bra om en lista med vad som den helst skall innehålla urförs också så att man kan planera lite.

ercizMedlem sedan maj 20011 826 inlägg

Varför inte börja med en artikelserie här på wF?

ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Nickemannen skrev:

Jag kan tänka mig att ställa upp som coach/lärare om det är en helg som passar mig, fast då blir det inga quick&dirty/drag and drop utlärningar.

Vore bra om en lista med vad som den helst skall innehålla urförs också så att man kan planera lite.

En liten "gathering" skulle jag kunna delta i. :)

Ett trevligt wF initiativ.. Planera upp tid o plats så ska jag försöka delta :)

Jag tror på detta med det personliga i en liten workgroup.
Riktigt kul att Nickemannen känner för att testa något sådant.
Jag föreslår att silfver skriver ner några punkter. Nickemannen lämnar något eller några datum.
Vi andra försöker verkligen att ställa upp, så att vi kan bli en liten grupp.
Idag har ju alla bra bärbara maskiner, kanske kan Nickemannen ordna lokal eller så försöker jag ordna detta när jag vet datum skall det bli i Göteborg vid älven kanske?

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Jag har tyvärr inga kontakter för att fixa en lokal här, men kanske någon annan har?
Mina helger är begränsade till varannan helg (jämna veckor kan jag oftast, bör inte vara några problem om vi bokar en tid i förväg).

Bra då är det bara att ta reda på vilka här på wF som är intresserade av en weekend körning med C# for webb med VS 2010. Därefter kan vi välja ort och tidpunkt. Det bör vara en handfull för att det skall vara meningsfullt tror Lasp, som gärna bokar och ordnar det hela.

SanjiMedlem sedan juli 2009355 inlägg

testa http://www.csharpskolan.se/ ^^

SanjiMedlem sedan juli 2009355 inlägg

Lasp skrev:

Bra då är det bara att ta reda på vilka här på wF som är intresserade av en weekend körning med C# for webb med VS 2010. Därefter kan vi välja ort och tidpunkt. Det bör vara en handfull för att det skall vara meningsfullt tror Lasp, som gärna bokar och ordnar det hela.

säg gärna till om det blir något med detta, Jag skulle kunna tänka mig att hänga på!

Jag kommer att gå en kurs i Göteborg i maj. Men jag kan ändå tänka mig ha en workshop med er wF:are för att komma in i .Net. :) Egentligen är jag ganska fullbokad med jobb och exjobb fram till sommaren.

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)