webForumDet fria alternativet

Validering av formulär i jquery popup med updatepanel?

.NET

3 svar · 1 125 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Jag har en modal med ett inloggningsformulär i. När man klickar på "logga in" så görs en postback vilket stänger modalen. Kan man på något vis komma runt detta så att modalen stannar kvar? Skriver man t.ex. i fel lösenord så stängs modalen vilket inte är så bra.

Har ni några idéer?

Är jag för otydlig eller är det faktiskt ingen som vet?

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Kör AJAX, kör javascripts validering finns många sätt att lösa det på, men AJAX callback är nog det "enklaste".

Så här ser min kod ut:

<%@ Control Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="loginForm.ascx.cs" Inherits="loginForm" %>

<!-- START SCRIPT MANAGER -->
<asp:ScriptManager ID="ScriptManager1" runat="server"></asp:ScriptManager>
<!-- END SCRIPT MANAGER -->

<asp:UpdatePanel ID="UpdatePanel1" runat="server">

<ContentTemplate>
    <asp:UpdateProgress ID="UpdateProgress1" runat="server">
    <ProgressTemplate>
        Laddar...
    </ProgressTemplate>
    </asp:UpdateProgress>

<asp:Login ID="Login" runat="server" DestinationPageUrl="/aktuella-uppdrag.aspx" FailureText="Fel användarnamn eller lösenord">
<LayoutTemplate>
    <h3>Logga in</h3>
    <h4 style="padding-bottom: 20px">med ditt konto</h4>  
    <p><asp:Literal ID="FailureText" runat="server" EnableViewState="False"></asp:Literal></p>
    <p><asp:TextBox ID="UserName" runat="server"></asp:TextBox>
    <asp:RequiredFieldValidator ID="UserNameRequired" runat="server" 
        ControlToValidate="UserName" ErrorMessage="Din e-postadress är obligatorisk." 
        ToolTip="User Name is required." ValidationGroup="ctl00$Login">*</asp:RequiredFieldValidator></p>
    <p><asp:TextBox ID="Password" runat="server" TextMode="Password"></asp:TextBox>
    <asp:RequiredFieldValidator ID="PasswordRequired" runat="server" 
        ControlToValidate="Password" ErrorMessage="Ett lösenord är obligatoriskt." 
        ToolTip="Password is required." ValidationGroup="ctl00$Login">*</asp:RequiredFieldValidator></p>
    <p><asp:CheckBox ID="RememberMe" runat="server" Text=" Kom ihåg mig nästa gång" cssClass="checkbox" /></p>

<p><asp:Button ID="LoginButton" runat="server" CommandName="Login" Text="Logga in" ValidationGroup="ctl00$Login" /></p>
</LayoutTemplate>
    </asp:Login>
    </ContentTemplate>
</asp:UpdatePanel>

Jag har lagt in en scriptmanager och så har jag lagt en updatepanel runt panelen som skall uppdateras. Men modalen stängs ändå ner. Har jag missat nåt? Måste jag definiera något i Code behind för att det ska fungera?

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)