Jag tror att jag vet hur jag ska göra nu! Det finns visst en asp-kontroll som heter LinkButton, så då kan jag göra ett event med den så slipper jag javascript och skit :)
Återkommer med resultat.
Mvh
2 svar · 568 visningar · startad av Sanji
hej! jag har skrivit ihop lite css-kod för en tab-design, och nu försöker jag skriva koden i asp.net c# för att byta mellan tabbarna. När man trycker på en tab så ska en div med ett speciellt innehåll synas, trycker man på en annan så ska denna tab istället bli aktiv och en annan div ska visas istället.
Designen fungerar bra, men när jag försöker göra en onclick-funktion i code-behind filen och anropa den från antingen ett listitem(<li>) eller en länk, så fungerar det inte.
här är min css:
.tabwrap
{
font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;
text-decoration:none;
text-transform:uppercase;
}
.tabwrap a:hover{
background-color:#ddf;/*#ddf*/
}
.tabwrap ul {
list-style: none;
padding:0;
margin:0;
}
.tabwrap li {
background-color:#CCCCCC;
float:right;
border: solid #bbb;
border-width: 1px 1px 0 1px;
margin: 0 0.5em 0 0;
}
.tabwrap a {
padding: 0.24em 1em;
display: block;
background: #eee;
width: 5em;
text-align: center;
color:#FF0000;
text-decoration:none;
}
/*#header li a:hover {
}*/
.tabcontent {
border: 1px solid;
clear:both;
padding: 0 1em;
}
.tabwrap .selected {
border-color: black;
}
.tabwrap .selected a {
position: relative;
top: 1px;
background: white;
font-weight: bold;
color:#00FF00;
}
.tabwrap .selected a:hover {
background-color:#FFFFFF;
}
sen har jag försökt att göra så här på aspx-sidan:
<div class="tabwrap">
<ul id="tablist" runat="server">
<li runat="server" title="Villkor" class="selected" id="uListItem1" ><a runat="server" onclick="Li_Click()" href="#">Villkor</a></li>
<li runat="server" title="Förfrågantext" id="uListItem2" ><a runat="server" onclick="Li_Click()" href="#">Förfrågantext</a></li>
<li runat="server" title="test" id="uListItem3" ><a runat="server" onclick="Li_Click()" href="#">test</a></li>
</ul>
</div>
<div runat="server" class="tabcontent" id="termscontent">
<b>Betalningsvillkor:</b><asp:DropDownList ID="addInquiryPayterms" runat="server" /> <b>Fraktvillkor:</b> <asp:DropDownList ID="addInquiryShippingterms" runat="server" /><br />
</div>
sedan metoden i code-behind:
public void Li_Click(object sender, EventArgs e)
{
uListItem1.Attributes.Add("class", "selected");
uListItem2.Attributes.Add("class", "");
uListItem3.Attributes.Add("class", "");
termscontent.Visible = true;
inquirytextcontent.Visible = false;
}
Jag vet att det måste gå att fixa detta på något sätt, jag vet bara inte hur jag ska lösa det hela med metoden för att byta tab och vilken div som syns.
Om det är någon som kan hjälpa mig med detta vore jag mycket tacksam!
Mvh Sanji
Jag tror att jag vet hur jag ska göra nu! Det finns visst en asp-kontroll som heter LinkButton, så då kan jag göra ett event med den så slipper jag javascript och skit :)
Återkommer med resultat.
Mvh
Det har nu löst sig, allting fungerar finfint!