Ska väl börja med att berätta att det är för Sharepoint 2010 jag programmerar. Igår gjorde jag en liten "applikation" där man visar användare i en grupp. Man markerar gruppen i en DDL, och sen visas alla användare i gruppen i en CheckBoxList. Allting fungerade utmärkt, men jag skulle lägga till lite mer funktonalitet till sidan, så la till några rader kod och då fick jag en massa felmeddelanden när jag körde det hela. Så då kommenterade jag ut all kod som jag skrivit efter att det slutade funka, och testa rad för rad vart det sket sig. Till min stora förvåning så fungerade inte ens det som hade funkat tidigare längre, utan när jag debuggar det hela får jag detta felmeddelandet när den kommer till raden CheckBoxList1.DataBind()
Conversion failed when converting from a character string to uniqueidentifier.
Den aktiva koden
SPSqlDataSource GroupMembers = new SPSqlDataSource();
GroupMembers.ConnectionString = "Data Source=SBSHP\\SHAREPOINT;Initial Catalog=WSS_Content_adfb096a-dfdb-4a41-a71f-a8debd660e4b;User ID=CustomConnections;Password=hemligtlösenord";
GroupMembers.SelectCommand = "SELECT * FROM CustomGroupsMembers WHERE ID = '" + DropDownList1.SelectedValue + "'";
CheckBoxList1.DataSource = GroupMembers;
CheckBoxList1.DataTextField = "ID";
CheckBoxList1.DataValueField = "ID";
CheckBoxList1.DataBind();
ID är en UniqueIdentifier. Konstiga är att det funkat utmärkt tidigare.
Torde väl inte vara något special bara för att det är Sharepoint!