S Sanji Medlem sedan juli 2009 355 inlägg Frågan 7 okt. 2010 09:00 #1 Hej! Jag har två radiobuttons som skapas dynamiskt, och läggs sedan till i en tabell. Jag vill att när man väljer en av dessa två, så ska sidan redirecta till sig själv med ett par värden i querystrings. jag har gjort så här:
en.Attributes.Add("onClientClick", "window.location.href='Inquiry.aspx?inquiryID=" + Dropdownlistinquiries.SelectedValue + "&lang=1&supplierID="+s.ID+"'");
sv.Attributes.Add("onClientClick", "window.location.href='Inquiry.aspx?inquiryID=" + Dropdownlistinquiries.SelectedValue + "&lang=0&supplierID=" + s.ID + "'");
sen har jag en if-sats i pageload som kollar om querystringen "lang" finns, och då ska den köra en stored procedure:
if (Request.QueryString["lang"] != null && Request.QueryString["lang"] != "")
{
SqlConnection conn = new SqlConnection("Data Source=.\\SQLExpress;Integrated Security=true; AttachDbFilename=|DataDirectory|\\databas.mdf;User Instance=true;");
SqlCommand cmd = new SqlCommand("supplier_updatelang", conn);
cmd.CommandType = CommandType.StoredProcedure;
cmd.Parameters.Add(new SqlParameter("@supplierID", Request.QueryString["supplierID"]));
cmd.Parameters.Add(new SqlParameter("@lang", Convert.ToInt32(Request.QueryString["lang"])));
conn.Open();
cmd.ExecuteNonQuery();
conn.Close();
}
Det är något som gör att denna kod inte körs, vilket måste betyda att antingen är det fel på if-satsen eller eventet onClientClick som lagts till.
Request.Querystring["inquiryID"] hittar jag, om jag slänger in en breakpoint på if-satsen och håller över querystringen så står det inquiryID och sedan ett GUID, fastän jag letar efter Request.Querystring["lang"].
är det bättre att använda sig av checkboxar istället för radiobuttons kanske?
//Mvh Sanji
S Sanji Medlem sedan juli 2009 355 inlägg supplierID och lang får värden när radioknapparna skapas, jag satte in en breakpoint där och kollade. querystringarna går ändå inte att hitta.
RadioButton sv = new RadioButton();
RadioButton en = new RadioButton();
sv.GroupName = s.ID;
sv.Text = "SV";
sv.AutoPostBack = true;
en.AutoPostBack = true;
en.Text = "EN";
en.GroupName = s.ID;
en.Attributes.Add("onClientClick", "window.location.href='Inquiry.aspx?inquiryID=" + Dropdownlistinquiries.SelectedValue + "&lang=1&supplierID="+s.ID+"'");
sv.Attributes.Add("onClientClick", "window.location.href='Inquiry.aspx?inquiryID=" + Dropdownlistinquiries.SelectedValue + "&lang=0&supplierID=" + s.ID + "'");
där var hela koden för radioknapparna.
jag ska testa att lägga till tostring() till s.ID , kan vara det som spökar
EDIT* det hjälpte inte, den hittar fortfarande inte alla querystrings.
S Sanji Medlem sedan juli 2009 355 inlägg felet är borta, jag tror det var någon apostrof som var felet, men jag är inte 100% säker...