webForumDet fria alternativet

Anropa Stored Procedure med C#

.NET

22 svar · 1 452 visningar · startad av Sanji · sida 2 av 2

Frågan, av Sanji

okej, nu har jag gjort om min SP som du skrivit... Nu känns det faktiskt som att det börjar likna något :) BTW, är det någon som har sagt till dig att du förklarar väldigt bra/lätt förståeligt? ^^ nu har jag en till fråga, hur hittar jag denna SP? förut när jag frågade hur jag kör en Stored Procedure så svarade @nders: EXEC dinprocedur värde1, värde2, värde3 hur fungerar detta?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 2009355 inlägg

companyID är en string, därför tycker jag att det är konstigt att inquiryID inte skulle funka... dessutom så hittar den värdet på inquiryID't, men det som ska skapas i SP'n verkar inte finnas istället.

När jag tittar på värdena som ska sättas in så ser det ut så här:

"INSERT INTO inquiryarticles(articleID, inquiryID, revnr, articletext, pieces, suborder) VALUES('', '89315a48-9f6f-4c17-80a1-1919e14a742b', '1', '', 100, 10)"

inquiryID skickas med från applikationen till SP'n, och articleID skapas ju i SP'n...

articleID blir '' av någon anledning... varför? @ID får ju ett Guid, varför försvinner det igen? dessutom hamnar articleID och inquiryID på olika platser jämfört med hur det ser ut i SP'n...

Med andra ord, det ser inte ut som att det är SP'ns INSERT som används... jag är helt förvirrad just nu!

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Hmm, märkligt. Du har inte kvar någon gammal trigger som försöker köra?

Medlem sedan juli 2009355 inlägg

nope, men jag kom på vad det var... det var en if-sats som ställde till med problem, när den inte hittade en dropdownlist som inte ännu fanns... hehe ^^

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)