webForumDet fria alternativet

Fel när jag postar formulär

.NET

1 svar · 425 visningar · startad av StefanBergfeldt

Medlem sedan sep. 2004828 inlägg
Frågan#1

När jag läser stacktrace tolkar jag det som att det är valideringskontrollerna som ställer till det, och när jag testar att plocka bort valideringskontrollerna så fungerar sidan. Jag vill ju gärna ha kvar mina valideringskontroller, som inte är några konstiga, utan required field och regular expression (giltig mail).

Sökte lite på nätet, och det verkar finnas några få som har fått samma fel, men inga lösningar. Någon med erfarenhet eller idéer?

Serverfel i tillämpningsprogrammet /.
Object reference not set to an instance of an object.
Beskrivning: Ett undantag som inte kunde hanteras uppstod när den aktuella webbegäran kördes. Mer information om felet och var i koden det uppstod finns i stackspårningen.

Undantagsinformation: System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.

Källfel:

Ett undantag som inte hanteras genererades vid körningen av den aktuella webbegäran. Information om undantagets ursprung och plats kan identifieras med undantagsstackspårningen nedan.

Stackspårning:

[NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.]
System.Web.Util.StringUtil.GetStringHashCode(String s) +32
System.Web.UI.ClientScriptManager.EnsureEventValidationFieldLoaded() +174
System.Web.UI.ClientScriptManager.ValidateEvent(String uniqueId, String argument) +67
System.Web.UI.Control.ValidateEvent(String uniqueID, String eventArgument) +72
System.Web.UI.WebControls.TextBox.LoadPostData(String postDataKey, NameValueCollection postCollection) +34
System.Web.UI.WebControls.TextBox.System.Web.UI.IPostBackDataHandler.LoadPostData(String postDataKey, NameValueCollection postCollection) +14
System.Web.UI.Page.ProcessPostData(NameValueCollection postData, Boolean fBeforeLoad) +346
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +1743

Medlem sedan sep. 2004828 inlägg

Kompletterar detta.

Jag har tagit bort valideringskontrollerna, och byggt en egen validering istället. Nu är problemet istället att ingen postback sker.

När jag klickar på knappen för att posta formuläret, så körs Page_Load, och IsPostBack är false. Mina klick-metoder körs däremot inte.

Jäkla mysko det här :(

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)