Hej,
Jag har en combobox med varden sasom "Customer Trade Name", "Customer Address Line 1", "Customer Address Line 2" m.m. Nar anvandaren valjer en parameter, exempelvis Customer Trading Name, trycker pa knappen Add Parameter sa hamnar den i en richtextbox och sen kan de valja fler parametrar.
Mitt problem ar att jag vill att det ska bytas ut mot {CUS_CUSTOMER_TRADE_NAME} nar det hamnar i textboxen.
Exempel: de borjar skriva
Hi (valjer Customer Trade Name i comboboxen och trycker add) {CUS_CUSTOMER_TRADE_NAME}, unfortunately your bank account (valjer ny parameter) {CUS_BANK_ACCOUNT} was bla bla
det sparas som rtf data i en SQL server, sedan ska man pa skarmen kunna valja en kund och valja brev i en combobox, trycka pa en knapp och {} falten byts ut mot relevant data (banknummer etc). Det ar ett senare problem dock.
Just nu vill jag bara kunna replace:a "Customer Trade Name" mot {CUS_CUSTOMER_TRADE_NAME}
Det jag gjort hittils ar
Private Sub BtnAddParameter_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.RoutedEventArgs) Handles btnAddParameter.Click
Dim tr As New TextRange(rchBox.Selection.Start, rchBox.Selection.End)
tr.Text = ComboBox1.SelectedItem
rchBox.Focus()
End Sub
Private Sub LetterScreen_Loaded(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.RoutedEventArgs) Handles MyBase.Loaded
FillParameters()
End Sub
Private Sub FillParameters()
ComboBox1.Items.Add("Customer Trade Name")
ComboBox1.Items.Add("Customer Legal Name")
ComboBox1.Items.Add("Customer Address Line 1")
ComboBox1.Items.Add("Customer Address Line 2")
ComboBox1.Items.Add("Customer Address Line 3")
ComboBox1.Items.Add("Customer Address Line 4")
End Sub
Ar det har vettigt genomforbart eller borde jag ga en annan vag? Forslag pa hur jag ska byta ut vardena?
Tack pa forhand.