webForumDet fria alternativet

Applikation reagerar inte

.NET

10 svar · 833 visningar · startad av Thomasa

Medlem sedan aug. 2002351 inlägg
Frågan#1

Har en webbapplikation som vägrar reagera när jag gör en postback. Använder sessioner för att bestämma vilken sida som ska visas. Den fungerar bra lokalt och på en testserver. Men så snart jag lägger upp den på den server den ska ligga så slutar det fungera. Jag tycker servrarna verkar vara konfigurerade på samma sätt men något skiljer kanske, någon som har en ledtråd?

Första klicket fungerar, då byter den till rätt sida/sessionsvärde. Sen krävs det flera klick innan den reagerar igen, och efter det bara ett klick igen. Väldigt skumt? Ibland så hänger det sig helt och ingen ny reaktion kommer (man stannar bara kvar på samma sida).

Någon som har varit med om liknande problem? :q :q

det verkar lösa sig genom att byta ut LinkButtons mot vanliga länkar, väldigt skumt men dock... hoppas det hjälper någon annan som fastnar :) (sidan kördes på en EpiServer, kanske också gör skillnad)

Medlem sedan juni 20003 076 inlägg

Bara nyfiken, men får man fråga varför du använder sessions för att styra vilken sidan man ska till?

jag måste fråga min utvecklare, är själv bara projektledare :) återkommer om han har ett bra svar ;)

Han säger...

ck säger:
använder inte sessioner längre, använde det därför att jag inte fick till querystringen där,
ck säger:
men nu använder jag querystrings

Medlem sedan juni 20003 076 inlägg

Oki! :)

Medlem sedan juli 20022 537 inlägg

Det brukar kunna lösas genom att registrera om ASP.NET i IIS. Kör det här i kommandoprompten:

aspnet_regiis.exe -i

Annars så kan jag rekommendera att ni skippar LinkButton och kör med något annat. Problemet är att LinkButton anropar PostBack-javascriptet, och om det JavaScriptet bråkar (kan hända ibland), eller om användaren inte har JavaScript aktiverat så fungerar inget alls.

För länkar så använd vanliga a-element eller HyperLink-kontrollen, och för att posta så använd button-kontrollen. :-)

regiis fungerade inte, det testade vi..

Vi bytte ut Linkbutton igår precis som du skriver så vi får se om det lirar :)

Medlem sedan juli 20022 537 inlägg

Vi hade själva samma problem i intranätet här på jobbet ("hyfsat" stor EPiServer-sajt), och löste det genom att byta ut några LinkButton-kontroller mot "rätt" kontroller.

Jag förstår syftet med LinkButton, men har aldrig riktigt gillat den. :)

jo, den här siten ligger på 60 000 sidor så stor är den ju, även om det kanske inte borde påverka? När de gäller linkbutton så har du säkert rätt, jag har ingen koll, projektleder bara nuförtiden :)

otroligt men sant.. även fast vi byter ut alla linkbuttons fungerar det inte. Någon som har en idé vad som kan vara fel, kan jag lägga in nån kod och vilken isf? Det fungerar ju lokalt men inte på servern.

288 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
142 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)