Visual SouceSafe
Vet inte om det är gratis att använda, det var iallafall Microsofts äldre version av TFS som idag har ersat Visual SourceSafe men som fortfarande kan fungera bra i många fall.
SVN & VisualSvn
Svn är ett gratisverktyg för filversionhantersingssystem, köper man till VisualSvn så får man det integrereat i visual studio på ett mycket smidigt sätt.
De flesta jag hört som nämnt Visual SourceSafe brukar i samma andetag säga att det är ungefär lika nice som en lång och plågsam död. Finns det över huvud taget några fördelar med att använda det framför ett riktigt VC-system som TFS, SVN eller liknande?
De flesta jag hört som nämnt Visual SourceSafe brukar i samma andetag säga att det är ungefär lika nice som en lång och plågsam död. Finns det över huvud taget några fördelar med att använda det framför ett riktigt VC-system som TFS, SVN eller liknande?
Jag har jobbat med alla tre och TFS är rätt bra i enterprisesammanhang, men till små projekt så funkar Sourcesafe OK. TFS är dyrt och var åtminstone för något år sedan lite buggigt, men jag skulle nog välja SVN som är både billigt och bra, även om det saknar en del funktioner som TFS har.
För trådskaparen låter SVN + Visual Studio plug-in:en bra.
Jag har jobbat med alla tre och TFS är rätt bra i enterprisesammanhang, men till små projekt så funkar Sourcesafe OK. TFS är dyrt och var åtminstone för något år sedan lite buggigt, men jag skulle nog välja SVN som är både billigt och bra, även om det saknar en del funktioner som TFS har.
För trådskaparen låter SVN + Visual Studio plug-in:en bra.
Och vill man inte betala för integrationen i VS (VisualSVN) så kan man köra med AnkhSVN som i senaste versionen blivit riktigt bra faktiskt.
Om ni ska använda Subversion så kan jag också rekommendera att ni läser http://svnbook.red-bean.com/ så kommer ni få lite inblick i hur revisionshantering fungerar och lämpliga strukturer på era repositories. :)
VSS funkar bra till det den är tänkt. Har inte haft några problem med det.
Anledningen till att jag föreslog VSS istället för TFS är att dom bara är två som ska jobba i projektet, och då räcker VSS gott och väl.
Har även kört AnkhSVN plugin till Visual Studio och även det är helt ok.