jag använder dotnetnuke som plattform för just det här ändamålet .... att separera content ifrån den som är inloggad och inte är det ... inloggnings providers finns för forms, openID, Active Directory ..... har aldrig behövt fundera på dessa frågor sedan jag började använda denna platform .... men i övrigt utvecklar jag precis som man alltid gör i .net och den frihet det innebär
Använder formsinloggning men skulle behöva lite hjälp att hantera olika tillgänglighet på en och samma sida. Alltså, jag vill kunna nå en sida oavsett jag är inloggad eller inte, men som inloggad så ser jag vissa delar som annars är dolda.
Och tänk er följande scenario... man loggar in och går till denna sida och får upp allt. Sedan är man inaktiv tills man blir utloggad (fortfarande kvar på sidan). Som utloggad klickar man sedan på en knapp som bara kan användas av en inloggad person... krasch.
Försöker använda User.Identity.IsAuthenticated och User.Identity.Name (där jag har sparat userid) men det blir en himla massa tester överallt, känns som att jag tänker fel?