webForumDet fria alternativet

Problem med UpdatePanel

2 svar · 448 visningar · startad av saw

sawMedlem sedan mars 20011 880 inlägg

Först, så här har jag byggt upp det (de viktigaste raderna):

<asp:UpdatePanel ID="UpdatePanel1" runat="server">
    <ContentTemplate>
<asp:Label ID="Label4" runat="server" Text="Skriv in <i><b> MusikArkivet </b></i> i textrutan nedanför"></asp:Label>
        <br />
        <asp:TextBox ID="TextID" runat="server" ontextchanged="TextID_TextChanged" 
            AutoPostBack="True"></asp:TextBox>
        <br />
        <asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Skicka" onclick="Button1_Click" Enabled="False" />

Detta är ett hemsnickrat försök för att få bort roberta som skriver in sig.
Det fungerar men inte som jag ha tänkt. När man skrivit in MusikArkivet så måste man klicka vid sidan. Jag hadde hoppats att det skulle fungera som en
windows app, den kollar själv (med hjälp av UpdatePanel).
Hur bör jag ändra på denna så den blir bra?

NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg

Vet inte om jag förstått frågan rätt, men vill du exekvera kod utan att lämna textboxen funkar inte ontextchange (körs när du flyttar fokus just), prova onkeyup istället. Det är dock bara ett klientevent i en vanlig textbox men det går att fuska lite så här, pseudokod:

<asp:TextBox ID="TextID" runat="server" onkeyup="Button1.click()"></asp:TextBox>
<asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Skicka" onclick="Button1_Click" style="visibility:hidden" />

Du får förmodligen göra något fiffigare för att hitta din Button1, dess verkliga id blir ju något annat.

sawMedlem sedan mars 20011 880 inlägg

Tack, jag skall testa detta

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)