webForumDet fria alternativet

Problem med Visual Studio

1 svar · 459 visningar · startad av haagel

haagelMedlem sedan feb. 2006134 inlägg

Något har hänt med mitt webbprojekt i Visual studio... Jag kan ändra min C#-kod hur som helst och det gör ingen som helst skillnad när jag testkör webbplatsen. Det spelar ingen roll om jag debuggar (F5) eller kör en build och sedan väljer "View in Browser". Jag kan skriva precis vad som helst i koden och kompilera. Visual Studio visar i vanlig ordning meddelanden medan webbprojektet byggs: "Build started... Build: 1 succeeded or up-to-date, 0 failed, 0 skipped". Inget felmeddelande alltså. Även om jag har kod som denna:

protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
	Det var en gång en liten apa...
}

Vilket rimligvis inte borde vara korrekt syntax i C#... :q

Nån som har en aning om vad som kan ha hänt? Nått jag kan bara felsöka med? Kan jag ha kommit in nån skum inställning av misstag? Tacksam för alla idéer.

Lite info:
Jag kör Visual Studio 2008.
Detta webbprojekt har fungerat fint tidigare (igår)
Det har sedan jag öppnade det idag inte svarat på några förändringar jag gjort utan beter sig precis som det gjorde innan jag stängde projektet igår.
Jag har startat om Visual Studio och datorn.
Andra webbprojekt jag har fungerar fint.

haagelMedlem sedan feb. 2006134 inlägg

Jag vet inte riktigt vad problemet var eller hur det uppstod, men det har iaf löst sig. Det räckte med att köra en "clean" på min solution i VS (högerklicka på solution och välj "Clean").

Genererad på 503 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb