Jag ska implementera hantering av Svefaktura (https://www.svefaktura.se) i ett system. Problemet är bara att jag inte har en aning om hur det ska gå till så jag tänkte fråga lite saker här.
Det som jag funderar över är hur kommunikationen ska ske mellan avsändare och mottagare. Det som ska göras är att ett SOAP-medelande ska skickas till mottagaren som ser ut så här ungefär.
Så här ser det ut just nu:
Från client.aspx POSTar jag detta meddelande till en server.aspx-sida, alltså ingen WebService. Kan man göra så, posta från en aspx-sida till en annan aspx-sida?
När jag sedan fösöker skicka tillbaka ett SOAP-meddelande till client.aspx som tar emot "Responsen" så kommer den som HTML-kod.
Det här med postningar hit och dit är riktig mumbo jumbo för mig så jag hoppas att någon förstår vad jag vill göra och kan peka mig åt rätt håll.
Här kommer ett litet utdrag ur specen för överföring mellan parterna så kanske det klarnar lite mer.
Meddelanden som innehåller dokument och svar transporteras mellan parter genom en begränsad användning av HTTP/S protokollet, dvs [SSL3].
Kommunikationen utförs synkront mellan avsändare och mottagare genom dessa meddelande-hanterings¬tjänster, vilket innebär att en [SSL3], dvs HTTP förbindelse, ej kopplas ned innan svar erhållits eller timeout inträffat. En kvittens som indikerar att meddelandet mottagits måste således skickas tillbaka i samma förbindelse som avsänt meddelande. Kommunikationen mellan en parts affärssystem och meddelandehanteringstjänst ligger under partens eget ansvar och kan utformas efter eget val.
Om ett meddelande framgångsrikt översänds till en mottagande MSH skall HTTP svar 2XX returneras. Om fel uppstår skall HTTP status 3XX, 4XX eller 5XX returneras. Om SOAP fel uppstår skall ’500 "Internal Server Error"’ enligt SOAP 1.1 specifikationen rapporteras.
253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849