Hej!
Jag har ett litet projekt som fungerar fint när jag kör det lokalt på min IIS, men när jag dammar upp den på den IIS som den ska ligga på så får jag bara felet:
Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------
Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.
Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".
<!-- Web.Config Configuration File -->
<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>
Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.
<!-- Web.Config Configuration File -->
<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
</system.web>
</configuration>
Jag har ändrat i min webconig fil så att det står customErrors mode="Off" och det står även compilation debug="true", båda dessa inom system.web taggen.
Jag får lik förbaskat inte fram något felmeddelande. Någon som har någon idé?
rhdfMedlem sedan okt. 2007446 inlägg är aspnet 2 aktiverat /installerat på servern?
jag vet att man kunde få sådana där "roliga" fel när det inte var det
Ja, det är det som är kruxet. Jag vet inte vad det finns för ramverk på den, kan jag kolla det på något vis om jag inte har tillgång till servern.
rhdfMedlem sedan okt. 2007446 inlägg jag antar att du har ftp-access till den
kolla om du har en mapp som heter aspnet_client
i den skall det finnas en mapp som heter system_web och är aspnet2 aktiverat skall det finnas en mapp som heter 2_0_50727 där
annars kan du ju skriva ihop en tom aspx sida med trace="true"
<%@ Page Language="VB" ...en_massa_annat.... trace="true" %>
sen tar du bort din web.config och ser vad du får fram, längst ner på sidan bör det stå vilken version av asp.net som körs
Tyvärr så är det bara en mapp som jag har åtkomst till (och dess undermappar). När jag gör en tom sida med Trace så får jag upp en massa fin information när jag kör lokalt på min iis, men när jag lägger ut den där den ska ligga så får jag samma fel i alla fall. Jag har tagit bort webconfig filen. Kan det då vara så att det finns något övergripande på den här servern som förbjuder något annat än detta generella felmeddelande?
rhdfMedlem sedan okt. 2007446 inlägg skumt
det här borde räcka att ha i en fil
<%@ Page Language="VB" trace="true" %>
<html><head><title></title></head><body>
<form id="form1" runat="server"></form>
</body></html>
dvs INGET som kan ha nånting att göra med aspnet 2
För att installera stöd för asp.net och då 3.5, är det följande länk som gäller: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=AB99342F-5D1A-413D-8319-81DA479AB0D7&displaylang=sv
eller förutsätter den länken att man redan har 2.0 eller 3.0 installerat.
Eller är det följande länk som gäller:
http://www.asp.net/downloads/essential/
Ett tips, hör med den som sköter webservern. Dvs har du hyrt ett webhotell hör med dem.