Du deklarerar dom direkt i din klass.
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
private string x;
}
8 svar · 342 visningar · startad av iing9808
Hej!
Jag har en minimal sida som innehåller i princip bara 2 sub:ar.
Hur och var deklarerar jag variabler som jag behöver använda i båda sub:arna? Det är String som jag behöver 3 st varibler för.
Du deklarerar dom direkt i din klass.
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
private string x;
}
Nu kör jag givetvis VB, men i alla fall.
Om jag i Page Load skriver:
Dim best_namn As New String("")
Så får jag att mina variabler inte är deklarerade när jag försöker använda dom i sub:arna.
Sen, ska man verkligen behöva sätta vad strängen ska innehålla när man deklarerar den, ska man inte bara kunna tala om vad det en gång i framtiden, när den väl ska användas, ska vara för typ?
Det ska absolut gå att komma åt den om du gör så, och du ska inte alls behöva ge den ett värde.
Om du provar med
Dim best_namn As String
Hur blir det då?
Det ska absolut gå att komma åt den om du gör så, och du ska inte alls behöva ge den ett värde.
Om du provar med
Dim best_namn As String
Hur blir det då?
Dim best_namn As String
gör att best_namn blir understryken och när jag för musen över den så säger editorn så här: Unused local variable.
Det står fortfarande best_namn is not declared i mina sub:ar. Det står det förvisso även om jag skriver
Dim best_namn As New String ("")
De variabler du skapar i Page_Load torde rimligtvis bli lokala för den metoden. Vill du kunna nå dem i olika subbar och funktioner borde de läggas som klassmedlemmar under "Public Class ...":
Public Class MyClass
Private x as string = ""
...
Japp, under Class blev betydligt bättre. Tackar!
Doh... Det var ju det jag menade... Det var det jag skrev också, men inte i exemplet.